דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

מכון הלכה חב"ד נותן מענה למגוון צרכים הלכתיים, מטרת המכון: להנגיש את עולם ההלכה לציבור הרחב, תוך זמינות מרבית וחידוד נושאים שונים בהלכה הזקוקים לתיקון ושימת לב.

באתר שלפניכם תוכלו להתרשם מכלל אגפי ומחלקות המכון המקיפים את מעגל חיי היהודי

היו שותפים

הלכה יומית

יום רביעי

// כ"ה סיון התשפ"ו

האם מברכים על גלידה המוגשת בסוף הסעודה?

נחלקו הפוסקים האחרונים האם יש לברך על גלידה המוגשת בקינוח הסעודה. שהרי הגלידה עשויה ממשקה שקפא, ולמעשה נוהגים שלא לברך על משקאות בתוך הסעודה, ואפילו כששותה משקאות מתוקים בסוף הסעודה כיוון שיתכן ששותה אף מחמת צימאון הבא מהמאכל ולכן אין מברכים עליו, ולפי זה כתבו שגם על הגלידה שקפואה היטב אין לברך, ומאדמו"ר הזקן משמע שנחשבת כמאכל, שכן דבר שאין דרך לשתותו בבת אחת אלא מתעכב בפה מעט ועובר לעיסה כלשהי עד שנבלע אינו כמשקה אלא כמאכל. וכיוון שהגלידה באה רק לקינוח ולא להשביע אינה נפטרת בברכת הפת ויש לברך עליה שהכל.

"כל השונה הלכות בכל יום"
קבלו את ההלכה היומית, עלונים ותרשימים לווטסאפ או למייל

חיפוש מהיר

סוג חיפוש

העשיה שלנו

מכון הלכה חב"ד פועל במגוון פרויקטים רחב היקף, לפניכם הצצה לפרויקטים המרכזיים של המכון

פורטל ההלכה

כאן תוכלו למצוא את כל החומרים הקיימים במכון הלכה חב"ד בכל נושא שתחפשו: טקסט, וידאו, אודיו

סמס לרב

מעל 450,000 אלף שאלות שנענו במשך השנים במוקד סמס לרב ע"י רבני מכון הלכה חב"ד

יסודות לחיים

אתר הבית לחתן, כלה ולהורים, וכן לזוגות שרוצים לחזק את חיי הנישואין בפן ההלכתי והפרקטי

שונה הלכות

ארכיון עלון ההלכה הפופולרי, העלון מנגיש נושאים רבים ומגוונים בתחומי ההלכה

מדריכים הלכתיים

המדריכים שילוו אתכם בכל שלב במעגל השנה, נגישים, שפה ברורה, מלווה בתרשימים ועוד

מחלקת ממונות

במסגרת המחלקה ניתן להוריד מדריכים, טפסים, והזמנת גישור או בוררות

ספרי הלכה למעשה

סדרת הספרים שבאמצעותם תוכלו לחגוג את החגים ולשמור את השבת בהתאם להלכה ומנהגי חב"ד

בר מצוה כהלכתה

מסלול בר מצוה יוביל אתכם יד ביד, ההורים והילד בכל המובנים - חוויה מעצימה מובטחת

קרן המזון

קרן המזון מקיימת פעילות חסד באמצעות חלוקות מזון בקהילות אנ"ש בארץ הקודש

משיח וגאולה

כל השיעורים, מדריכים, שאלות ותשובות ומאמרים, קורסים ופודקסטים בנושא משיח וגאולה

אגודת התומכים

בהצטרפות לאגודת התומכים של מכון הלכה חב"ד תוכלו לקבל את ספרי מכון הלכה חב"ד ומסלול סמס לרב-VIP

בית מדרש לרבנות ומנהיגות

בבית המדרש הרבנים מתמחים בנושאים שעל הפרק בהתאם לדרישת השעה

קו לרב

מעל 50,000 אלף שאלות שנענו במשך השנים במוקד קו לרב ע"י רבני מכון הלכה חב"ד

  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת ויקהל?

    ראשית יש לשים לב לכך שבפרשת ויקהל מופיעה פעמים רבות המלה "את", בחלקן האות א' מנוקדת בצירה, ובחלקן בסגול ויש להקפיד לקרוא בכל מקום כדינה. המילה "וְהוֹתֵֽר" (לו, ז) – מוטעמת ב"סוף פסוק" בלבד. ויזהר לא להוסיף "טפחא" באות ו' וכדומה.

    לעמוד השאלה
    5 צפיות
  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת תשא?

    בין הדיוקים החשובים בפרשת תשא יש לשים לב בקריאת המילה "העלית" – מלה זו מופיעה פעמיים בפרשתנו, בפעם הראשונה (לב, ז) מנוקדת האות ל' בצירה, "הֶֽעֱלֵ֖יתָ"; ובפעם השניה (לג, א) בחיריק, "הֶֽעֱלִ֖יתָ". במילה "וּלְחַטָּאתֵ֖נוּ" (לד, ט) – האות ט' מנוקדת בקמץ, והוא לשון יחיד. ויזהר לא לקרוא בחולם, שאז משתנה המשמעות ללשון רבים. במילה "וַיִּֽירְא֖וּ" האות ר' בשבא נע, והוא לשון יראה. ויזהר לא לקרוא בשבא נח, שאז משתנה המשמעות ללשון ראיה.

    לעמוד השאלה
    4 צפיות
  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת תצוה?

    בין הדיוקים החשובים בפרשת תצוה יש לשים לב שבקריאת המילה "וְאָפַדְתָּ֣" (כט, ה) – האות ד' בשבא נח. ויש להיזהר שלא להבליעה וישמע כאילו קרא "ואפת", ומאידך שלא לחלק את המילה לשניים ולקרוא "ואפד ת". ואם קשה לו לקרוא בשבא נח בלי להבליע את הד' או לחלקה לשתי מילים, מוטב שיקראנה בשבא נע מאשר שידלג עליה.

    לעמוד השאלה
    4 צפיות
  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת תרומה?

    בין הדיוקים החשובים בפרשת תרומה יש לשים לב בקריאת המילה "מׇרְאֶ֖ה" (כה, מ) – לקוראים בהברה ספרדית ומבדילים בין קמץ גדול לקמץ קטן – האות מ' בקמץ קטן. במילה "לֻֽלְאֹ֣ת" (כו, ד) – האות ל' השניה מנוקדת בשבא נע. ובהמשך הפרשה (כו, ה; י) מופיעה שוב מילה זו מספר פעמים, אך שם האות ל' השניה מנוקדת בקמץ. וכן יש לשים לב שהמילה "וְהִבְדִּילָ֤ה" (כו, לג) היא מלרע.

    לעמוד השאלה
    5 צפיות
  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת משפטים?

    בין הדיוקים החשובים בפרשת משפטים יש לשים לב בקריאת המילה "וְרָצַ֨ע" (כא, ו) – צריך להטעים יפה את האות ע', שלא תהא נראית כה' וכאילו אומר רצה מלשון רצון. במילה "מַלְאָכִי֮" (כג, כג) – יש להיזהר שלא תבלע הא' ויקרא "מַלָכִי". במילה "וְהִכְחַדְתִּֽיו" (כג, כג) – האות כ' בשבא נח. ויש להיזהר שלא להבליעה וישמע כאילו קרא "והחדתיו", ומאידך שלא לחלק את המילה לשניים ולקרוא "והך חדתיו". ואם קשה לו לקרוא בשבא נח בלי להבליע את הכ' או לחלקה לשתי מילים, מוטב שיקראנה בשבא נע מאשר שידלג עליה.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    // לדף הרב

    6 צפיות
  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת יתרו?

    בין הדיוקים החשובים בפרשת יתרו יש לשים לב בקריאת המילה "זָד֖וּ" (יח, יא) שהיא מלרע. "וְשָׁ֣פַטְתִּ֔י" (יח, טז) – האות ט' בשבא נח. ויש להיזהר שלא להבליעה וישמע כאילו קרא "ושפתי", ומאידך שלא לחלק את המילה לשניים ולקרוא "ושפט תי". "יִשְׁפּוּט֥וּ" (יח, כו) – האות פ' מנוקדת בשורוק. בעשרת הדברות ישנם מספר הבדלים בניקוד בין טעם התחתון לטעם העליון. ויש להקפיד בקריאה בציבור לקרוא בהתאם לטעם העליון.

    לעמוד השאלה
    5 צפיות
  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת בשלח?

    בין הדיוקים החשובים בפרשת בשלח יש לשים לב בקריאת המילים "וַיַּֽעֲשׂוּ־כֵֽן" (יד, ד) – בין שתי מילים אלו יש מקף, וצריך להסמיכן ויזהר לא להטעים את המלה "ויעשו" בטפחא (במיוחד נוטים לטעות בזה בקריאה של שני וחמישי, כאשר פסוק זה הוא סיום עליה). במילה "וַיֶּאְסֹר" (יד, ו) – הא' בשבא נח ולא בשבא נע. במילים "וַיִּֽירְאוּ֙" (יד, י), "וַיִּֽירְא֥וּ" (יד, לא) – הר' בשבא נע, והוא לשון יראה. ויזהר לא לקרוא בשבא נח, שאז משתנה המשמעות ללשון ראיה. במילה "זכר" ("מחה אמחה את זכר עמלק" (יז, יד)) – למנהגנו קוראים את המלה 'זכר' פעמיים – פעם ראשונה 'זֶכֶר', הז' בסגול, ולאחר מכן 'זֵכֶר', הז' בצירה.

    לעמוד השאלה
    4 צפיות
  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת בא?

    בין הדיוקים החשובים בפרשת בא יש לשים לב בקריאת המילים "כִּ֥י חַג־ה' לָֽנוּ" (י, ט) – המלה "כי" מוטעמת במרכא, והמלה "חג" במקף ולא במרכא. במילה "נִהְיָ֔תָה" (יא, ו) – האות ה' (הראשונה) בשבא נח ולא בחיריק. מאידך אין להבליע את הה' ולקרוא "נִיָתָה".

    לעמוד השאלה
    4 צפיות
  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת וארא?

    בין הדיוקים החשובים בפרשת וארא יש לשים לב שהמילה "אֶצְבַּ֥ע" (ח, טו) היא מלרע. "הֶעֱמַדְתִּ֔יךָ" (ט, טז) – האות ד' בשבא נח. ויש להיזהר שלא להבליעה וישמע כאילו קרא "העמתיך", ומאידך שלא לחלק את המילה לשנים ולקרוא "העמד תיך". ואם קשה לו לקרוא בשבא נח בלי להבליע את הד' או לחלקה לשתי מילים, מוטב שיקראנה בשבא נע מאשר שידלג עליה.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    // לדף הרב

    4 צפיות
  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת שמות?

    בין הדיוקים החשובים בפרשת שמות יש לשים לב שבקריאת השם "יִשָּׂשכָ֖ר" (מט, יד) – על פי פנימיות העניינים צריך לבטא את השם "יששכר" בש' אחת בלבד, וכן מנהגנו. במילה "וָחָֽיָה" (א, טז) – הו' בקמץ והוא לשון עתיד. במילה "וַתִּירֶ֤אןָ" (א, יז) – האות ר' מנוקדת בסגול, והאות א' אינה מנוקדת ולכן אין מבטאים אותה בקריאה (הקריאה היא כמו אילו היה כתוב "וַתִּירֶןָ"), והוא לשון יראה. ויזהר לא לקרוא ר' בשבא וא' בסגול, שאז משתנה המשמעות ללשון ראיה. וכן "קִרְאֶ֥ן לו" (ב, כ), "שַׁוְעָתָ֛ם" (ב, כג) – יש להיזהר שלא תבלע הא' או הע' ויקרא "קִרֶן", "שַׁוָתָם".

    לעמוד השאלה
    5 צפיות

ספרים

// 3 ספרים בנושא

עלוני שונה הלכות

// 135 עלונים בנושא

מכון הלכה במספרים

פורטל ההלכה מציע את כל התכנים שתצטרכו במהלך היום, השנה,
החגים וכל ארוע אחר בלוח השנה היהודי. פורטל ההלכה

  • 12511

    מנויי שונה הלכות

  • 503574

    שאלות לרב

  • 27200

    ספרים נמכרו

  • 8500

    חבילות מזון חולקו

  • 34890

    קוראים ולומדים

  • 672

    זוגות ביסודות לחיים

רבנים ומרצים

// 110 רבנים

צור קשר בוואטסאפ