האם מותר לעשות איפור קבוע, שבו מחדירים צבע תחת העור?
בוודאי שאין ראוי לעשות איפור קבוע, בכדי שלא להגיע לחששות וספקות של איסורי דרבנן, ולכן המהדרת במצוות ולא רוצה להיכנס לחששות של איסורים לא תעשה זאת, אמנם יש מי שהקל בזה ויש בזה גם סוגים וזמנים שונים, בכל אופן הרוצה להדר במצוות לא תעשה זאת.
אם מדובר במי שחולה ממש, הרי שאסור להיות עמו במגע כלל, כך שאין טעם ואין לטבול עד שזה יעבור לחלוטין. גם לגבי הרוב המכריע של האנשים, כאשר מדובר באנשים שבבידוד ביתי וכיו"ב - גם כאן לא תטבול, אמנם לפעמים דנים הפוסקים אם לטבול בלי לקיים את המצוה ולפחות מוריד הרחקות וכו׳ אבל בנידון זה ההנחיה היא לצמצם מגע ולכן לא כדאי להכנס לדיון הנ״ל. אם האשה בבידוד כנ"ל, הרי שאסור לה לטבול מצד ההנחיות, שחובה לקיימן, הן מצד "ונשמרתם" והן מניעת היזק לרבים.
אשה שיש לה שק הריון ללא עובר, וצריכה לקחת כדורים לכיווץ הרחם שהשק יצא החוצה, מה הם דיני טהרה במקרה הנ״ל?
ברגע שיתחיל דימום היא תהיה לא טהורה, כשיפסק הדימום ויציאת כל השליה, תעשה הפסק טהרה (באם עברו כבר חמש ימים מתחילת הדימום) תספור 7 נקיים ותטבול, ואם ההפלה הייתה אחר 40 יום מתחילת ההריון עליה להמתין לפחות שבוע עד תחילת ספירת ז' נקיים כיולדת נקיבה.
האם בימים אלו (התפשטות הקורונה) מותר לבני הזוג לחיות חיי אישות, או שזו עת צרה שבה יש להימנע כמו בתענית ציבור?
נפסק להלכה כי "אסור לשמש מיטתו בשני רעבון.. והוא הדין בשאר צרות". אמנם ברוך ה', כרגע המצב אינו מוגדר כמגיפה או דבר מבחינת ההלכה (לפי כמות הנפטרים ל"ע ביחס לאוכלוסי'ה), אלא כסכנה שתתפשט מגיפה רח"ל, ולכן אין מניעה.
חשוב לדעת כי גם בעת צרה ל"ע, הרי שיש שלושה אופנים שבהם התירו הפוסקים: א) למי שטרם קיים מצוות פרו ורבו (בן ובת) ב)ליל טבילה ג) אם יצרו מתגבר עליו ויש חשש שיבוא לידי השחתת זרע.