מזוזה שנפלה והלכה לאיבוד האם צריך לברך על קביעת המזוזה החדשה?
אכן יש לברך.
מקור:
- שולחן ערוך יו"ד סימן רפט, א
- בשו"ת מהר"ם שי"ק יו"ד סימן רפה
הרב שלמה יצחק פראנק
לכל השו"ת
אכן יש לברך.
מקור:
הרב שלמה יצחק פראנק
פעולות שאלה ותשובה
לכתחילה ראוי לקבוע המזוזה בבית-מזוזה שקוף, כדי שייראה שם ש-ד-י לנכנס וליוצא, וביחוד בדלת הראשית; ובמקום שהתינוקות מצויים ויש חשש טינוף, או שיש חשש שמתנהגים במקום זה שלא בדרכי הצניעות וכדומה, יש להשתמש בבית-מזוזה אטום. כשמשתמשים בבית מזוזה שאיננו שקוף, נהוג שמסומן עליו אות "ש" מבחוץ (אך לא את כל השם), ויש לכוון שהשם שעל המזוזה יהיה מכוון (בערך) כנגד ה"ש" שעל בית המזוזה.
לעמוד השאלההרוצה לכבד אדם אחר ובפרט אדם חשוב בקביעת המזוזה יכול, אך עדיף שבעל הבית יקבע ראשון ויברך, ויכוון להוציא בברכה זו גם את יתר המיועדים לקבוע שאר המזוזות, והם יעמדו בסמוך למברך יענו אמן ויכוונו לצאת בברכתו, ויתפזרו לקבוע כל אחד בפתח המיועד לו, ויזהרו שלא להפסיק בדיבור עד שיקבעו כל אחד המזוזה שלו. ומיד אחר ששמעו הברכה יקבעו באחד מפתחי הדירה שסמוכים למקום שבירך הראשון.
לעמוד השאלה
הרב ישראל יצחק הלפרין