דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

מסגרת של תמונה של הרבי שהתפרקה - האם יש לגנוזה?

אין צורך. כיון שזה לא תשמיש קדושה.

מקור:

  • ע"פ שו"ע אדה"ז סי' כ"א ס"א
שונות גניזה גניזה

פעולות שאלה ותשובה

  • 566 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • האם מותר לקרוא לארגון שם הנלקח מתוך פסוק, כאשר ככל הנראה חלק מדפי הפרסום יזרקו לפח?

    אם זה יהיה מותג, ולא דבר תורה מותר.

    לעמוד השאלה
    גניזה
    534 צפיות
  • האם כריכה או חלק מכריכה של ספר קודש צריכה גניזה?

    אכן, כל חלק מספר קודש דינו כספר עצמו וצריך גניזה.

    לעמוד השאלה
    גניזה ספרי קודש
    365 צפיות
  • האם חלק מפסוק חייב גניזה, אם לא מופיע בו שם ה'?

    הכריעו הפוסקים שגם חלק מפסוק, בדרך כלל משלוש מילים רצופות ומעלה, חייב בגניזה. אמנם לעיתים אין חיוב גניזה, ותיאורטית ההיתר יהיה קיים גם בפסוק שלם. וכמה היתרים ישנם למקרים שונים בהם אין חיוב גניזה. אחד ההיתרים : אם המילים נכתבו בלשון צחות או בדרך מליצה, למשל מודעה המזהירה מסכנה שכתוב: ונשמרתם מאוד לנפשותיכם - אינה טעונה גניזה כי המילים ההלו נכתבו לא בתור ציטוט מהתורה אלא כמליצת הלשון לנכתב, והסתמכו על לשון התורה. וכן המילים "והיה מחניך קדוש" במודעות על צניעות, או מודעת ברכה הפותחות ב"ברכה לראש משביר" למרות שאלו מילים השאולות מפסוק, אך הכוונה אינה לציטוט פסוק, וכן דוגמאות רבות. אמנם אם הפסוק מופיע כציטוט ובפרט אם מציינים בסוגריים את המקור בתורה או בתנ"ך - זה מדגיש את הכוונה לציטוט מהתורה ומצריך גניזה.

    לעמוד השאלה
    גניזה
    265 צפיות
  • מה דין פתילות נרות החנוכה לאחר חג החנוכה?

    כיוון ששמן נרות החנוכה הוקצה למצוותו נאסר בהנאה ויש לשורפו. וראוי לציין שאם התנה לפני שיצק את השמן שיהיה מותר בשימוש, יכול להשתמש בו. וכל האמור הוא בשמן שבנרות ממש, אך השמן שבבקבוק מותר אף ללא תנאי. ולגבי הפתילות, כתבו הפוסקים שמעיקר הדין אין צריך בהן תנאי כלל, אלא שמצד השמן הבלוע בהן יש להתנות שאינו מכוון להקצותן למצוותן. ואף שעשה תנאי, אין להשליכם בבזיון, ככל תשמיש מצוה שבלו שאמנם מותר להשתמש בהם תשמיש של חול, אך לא להשליכם בבזיון, ולכן יגנזו, או שיעטוף אותם היטב בשקית ויניח במקום שמישהו אחר מבלי משים ישליך לפח.

    לעמוד השאלה
    חנוכה המנורה והנרות גניזה
    1462 צפיות
צור קשר בוואטסאפ