אני בשנת אבל על אמא. האם אוכל להשתתף בברית מילה של בן אחותי?
בברית עצמה מותר, אך אין להישאר לסעודה (ניתן לאכול בחוץ).
מקור:
- שו"ע יו"ד סי' שצ"א ס"ב
לכל השו"ת
בברית עצמה מותר, אך אין להישאר לסעודה (ניתן לאכול בחוץ).
מקור:
פעולות שאלה ותשובה
כן, האבל במשך שנת האבל, משתדל האבל לקרוא בתורה בשני ובחמישי, ובשבת במנחה.
לעמוד השאלה
הרב משה קורנווייץ
בעל יארצייט על אביו או אמו עולה קודם למי שנמצא בשנת האבילות. מי שנמצא בשנת האבילות קודם לבעל יארצייט על שאר קרובים שאין להם בן. בנוסף, בעל יארצייט שחל ביום מסוים עולה קודם לבעל יארצייט שיחול בימים הבאים בשבוע.
לעמוד השאלה
הרב משה קורנווייץ
באבלות על אביו או אמו, לאחר סיום ימי השבעה – עד סיום אחד עשר חודש – משתדל האָבֵל לעלות לתורה בכל הזדמנות. ובקריאה שיש בה מפטיר, משתדל לעלות לתורה למפטיר. אך אין זו חובה על הגבאי לכבד את האָבֵל בעליה בכל קריאה וקריאה, אם לפי שיקול דעתו יש לתת עליה לאנשים אחרים. אלא שהאבל מצדו צריך להשתדל לעלות לתורה בכל עת מצוא כל עוד אין הדבר מעורר קנאה ומחלוקת.
לעמוד השאלה
הרב משה קורנווייץ