דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

פעולות שאלה ותשובה

  • 290 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • מהו סדר הקידוש על הפת בליל שבת ויום טוב?

    אם אין אפשרות לקדש על יין מקדשים על הפת, על פי הסדר דלהלן: יאמר תחילה "מזמור לדוד" וכו' עד "לסעדא בהדה", ולאחר מכן יטול ידיו לסעודה, יאמר את כל נוסח הקידוש החל מ"יום השישי" כמו בקידוש על יין, אלא שבמקום "בורא פרי הגפן" יברך המוציא. בעת שמברך המוציא יאחז בידיו את שתי החלות, כי בכך מקיים גם לחם משנה. אבל בעת ברכת הקידוש יאחז רק את החלה שאותה בוצע. וביום טוב – גם באמירת ברכת שהחיינו – יאחז רק את החלה שאותה בוצע.

    לעמוד השאלה
    8 צפיות
  • אישה שרוצה להדליק נרות יום טוב, אך אין לה זמן להתפלל מנחה קודם, מה תעשה?

    אם אין לה זמן להתפלל מנחה לפני הדלקת הנרות, יכולה להתנות מראש שאינה מקבלת עליה את קדושת יום טוב בהדלקה, ותתפלל מנחה לאחר מכן. אולם כאשר מתנה כך – לא תאמר ברכת "שהחיינו" בהדלקה, אלא תברך אותה בקידוש.

    לעמוד השאלה
    31 צפיות
  • האם צריך לברך שהחיינו על מיץ אשכוליות, כשלא אכלתי אשכוליות כלל בעונה זו?

    לא מברכים ברכת שהחיינו על מיץ.

    לעמוד השאלה
    391 צפיות
  • ילדה שכבר יכול לברך על נרות שבת ולהדליקן מתי תדליק בפעם הראשונה?

    ראוי שהדלקת הנרות הראשונה של ילדה תהיה בערב חג (לא שביעי של פסח), כדי שתוכל לברך "שהחיינו" גם על מצוות ההדלקה. אבל אם הילדה כבר בגיל שמתאים לחינוך להדלקה – אין לעכב את תחילת ההדלקה רק כדי להמתין לחג ובמקרה זה טוב שתלבש בגד חדש כדי שתוכל לברך "שהחיינו".

    לעמוד השאלה
    100 צפיות
צור קשר בוואטסאפ