דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

בתניא אגה"ק כ"ה כותב אדה"ז "על הניזק כבר נגזר מן השמיים והרבה שלוחים למקום" שיש לדעת שכל דבר רע שקורה לאדם זה מהשמים. שאלתי היא האם למעשה לוותר על כל מה שעושים כנגדי אע"פ שמגיע לי פיצויים? או הכוונה רק על נטיית הלב אך למעשה יש מקום כן לתבוע פיצויים וכדומה?

כמו בכל חלק בחיים כך גם בענייני ממונות מה שקובע זה התורה, לכן בכל שאלה ממונית יש לברר אצל רב פוסק דינים האם ע''פ התורה צריך לתבוע וכו' ואם ע''פ התורה צריך לתבוע אז זה רצון ה'.

פעולות שאלה ותשובה

  • 452 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • ילד שהזיק בלי כוונה משחק של ילד אחר, האם חייב לשלם או להשתתף בנזק?

    מעיקר הדין אינו חייב, ואין להכריח אותו לשלם. אמנם - הן מצד חינוך, והן מצד טובה לנפש, כדאי שיגיעו להסכמה ויפצה אותו על הנזק לפחות חלקית.

    לעמוד השאלה
    837 צפיות
  • אדם ששבר משקפיים באונס ובלי כוונה לחבירו, צריך לשלם על כך?

    אדם מועד לעולם בין ער בין ישן ואפילו באונסים, מלבד אונסים מיוחדים כגון מי שהניח את משקפיו במקום שאנשים הולכים שם.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    // לדף הרב

    676 צפיות
  • האם מותר לקחת בכוח כסף מאדם שעשה לך נזק ולא מוכן לשלם?

    יש לתובעו לדין, ואם יסרב תתנהג כפי שיורה לך בית הדין.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    // לדף הרב

    756 צפיות
  • האם כשמשלמים לבעל דירה את תשלום השכירות באיחור של כמה ימים זה נקרא הלנת שכר?

    אין עוברים בזה על איסור בל תלין, אבל בוודאי שצריך לעמוד בדיבור ובהתחייבות ולשמור את מוצא פיו, וזוהי חובה גמורה.

    לעמוד השאלה
    הרב שלום דובער יהושע ליפש

    הרב שלום דובער יהושע ליפש

    // לדף הרב

    521 צפיות
צור קשר בוואטסאפ