דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

מי שישן מול הפתח צריך שראשו יהיה לכיוון הפתח או לא?

אין חובה, יש הנוהגים שהראש יהיה לכוון הדלת שלא ידמה למת, סוג של העין הרע, ומאן דלא חייש לית ליה למייחש.

מקור:

  • ספר שמירת הגוף והנפש חלק ב' עמוד תתטו ד"ה ונשאלתי
הרב משה קורנווייץ

הרב משה קורנווייץ

// לדף הרב

פעולות שאלה ותשובה

  • 676 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • האם כשלא ראה את חברו הרבה זמן מברך מחייה המתים?

    למנהגנו אפשר לברך אבל בלי שם ומלכות.

    לעמוד השאלה
    523 צפיות
  • האם מותר להשתמש במים של נטילת ידיים להשקיית עציצים?

    נטילת ידיים לאחרי שקמים בבוקר יש מקום להימנע, נטילת ידיים לסעודה אחר שירותים וכדומה אפשר.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    // לדף הרב

    1257 צפיות
  • קיבלתי על עצמי תרומה למטרה מסוימת, אחר כך נוספו עוד אנשים שהביעו רצון להשתתף. האם זה גורע מהמצווה שלי, או שכאשר אנשים נוספים תורמים זאת זכות גדולה יותר?

    זה לא גורע. ואם ההתעוררות שלהם להשתתף באה בעקבות התרומה שלך, הרי הזכות נזקפת גם לך, וכדברי חז"ל: "גדול המעשה [שגורם לאחרים לעשות] יותר מן העושה".

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    // לדף הרב

    654 צפיות
  • האם יש איסור להחזיק בבית מנורה בעלת שבעה קנים?

    ישנו איסור לעשות מנורה בת שבעה קנים, אפילו כשהיא לא באותה צורה בדיוק כפי שהייתה בבית המקדש (ראה יו"ד סי קמא סעי ח ובמה שדן בזה הפ"ת ס"ק יד). באם לא עבר על איסור עשיה, כגון, במקרה שגוי עשה אותה, נחלקו הפוסקים האם יש איסור להשהותה בביתו. דעת הגר"א (יו"ד שם ס"ק כא) - שאסור להשהותם (וכ"נ בדברי הברכ"י שמחמיר בזה). לעומתו דעת התפארת למשה שם שמותר להשהותם והביאו לדינא הפתחי תשובה (ס"ק יד) וראה ב׳מקור מים חיים׳ שאחר שהביא את כל שיטות הראשונים בסוגיא הוכיח שלדינא אין להחמיר בזה. ולכן המקל בזה יש לו על מה שיסמוך.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    // לדף הרב

    1043 צפיות
צור קשר בוואטסאפ