האם צריך לומר וידוי ביחיד בבין השמשות של יום כיפור?
אומרים וידוי מיד אחר השקיעה.
מקור:
- שו"ע אדה"ז סימן תרז סעיף ב
הרב משה קורנווייץ
לכל השו"ת
אומרים וידוי מיד אחר השקיעה.
מקור:
הרב משה קורנווייץ
פעולות שאלה ותשובה
אין לקדש את הלבנה לפני צאת יום הכיפורים. ונוהגים לקדש את הלבנה במוצאי הצום, לאחר הבדלה, טעימה ונעילת נעליים. אך אם הציבור מקדש ועדיין לא הספיק – אין לדחות אמירתה בציבור בשל כך.
לעמוד השאלה
הרב משה קורנווייץ
כאשר חלים באחד מימות השבוע הקרוב יום טוב או יום הכיפורים (או ימי חול המועד כגון במוצאי יו"ט שחל בשבת) – אין אומרים "ויהי נֹעם" ו"ואתה קדוש", אלא אומרים קדיש תתקבל מיד לאחר תפילת שמונה עשרה. אבל אם יום טוב בשבת, וכל השבוע שאחריו הם ימי חול – אומרים "ויהי נֹעם" ו"ואתה קדוש" במוצאי שבת שלפניו.
לעמוד השאלה
הרב משה קורנווייץ
מפטירים בספר יונה: "ויהי דבר ה' אל יונה גו' – ובהמה רבה", ולאחריה אומרים את פסוקי "מי א-ל כמוך גו'" ממיכה.
לעמוד השאלה
הרב משה קורנווייץ
יש מנהג להעלות את הש"ץ שיתפלל מוסף גם לתורה. אך אם הוא מקבל שכר על כך – אין חיוב להעלותו.
לעמוד השאלה
הרב משה קורנווייץ