האם צריך לכפול את הפסוק הודו לה' בהלל אחרי כל פעם גם כשמתפללים ביחיד, או רק בציבור?
כופלים אחרי כל פעם, גם ביחיד. בכלל יש להשתדל להתפלל בציבור ובפרט את ההלל.
מקור:
- היום יום ל' תשרי
- ספר המנהגים במקומו
הרב משה קורנווייץ
לכל השו"ת
כופלים אחרי כל פעם, גם ביחיד. בכלל יש להשתדל להתפלל בציבור ובפרט את ההלל.
מקור:
הרב משה קורנווייץ
פעולות שאלה ותשובה
יעלה, אך לא יקרא עם הבעל קורא. אם יכול – יסיים פרק או ברכה מהר לפני העלייה ואם לא יסיים את הפסוק שאוחז בו, ויעלה מיד.
לעמוד השאלה
הרב משה קורנווייץ
נוהגים לעמוד באמירת "האדרת והאמונה", ויש העומדים גם באמירת "הלל הגדול".
לעמוד השאלה
הרב משה קורנווייץ
כן. גם ביום טוב שחל בשבת אומרים "ויכולו" (וכשחל לילה הראשון של פסח בשבת – לפני אמירת הלל).
לעמוד השאלהתקנו חכמים להודות ולהלל לה' באמירת פרקי ההלל שבתהלים, ברגלים שנקראו "מועד" ונאסרו במלאכה וגם התייחדו בקרבנותיהם כגון חול המועד סוכות. מלבד תקנה זו, נהגו ישראל לומר את ההלל בששת הימים האחרונים של פסח אף שלא התייחדו בקרבנות, וכן בראשי-חודשים; אך כדי שיהיה ברור שהלל זה נאמר מצד המנהג ולא כחובה, מדלגים על שני חלקים מתוך הלל-השלם. ובחנוכה נהגו לומר הלל-שלם מפני גודל-הנס שאירע בו. נחלקו הפוסקים לגבי הברכה לפני ואחרי ההלל, בימים שאין גומרים אותו. למעשה, מנהג חסידים שמברכים אז על ההלל בתחילתו ובסופו בחשאי (כלומר לפני השליח ציבור). גם המתפלל ביחידות מברך.
לעמוד השאלה