דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

פעולות שאלה ותשובה

  • 523 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • מה יעשה מי שקוראים לו לעלות לתורה באמצע אמירת הלל?

    יעלה, אך לא יקרא עם הבעל קורא. אם יכול – יסיים פרק או ברכה מהר לפני העלייה ואם לא יסיים את הפסוק שאוחז בו, ויעלה מיד.

    לעמוד השאלה
    13 צפיות
  • האם עומדים ב"האדרת והאמונה" והלל הגדול ("הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו")?

    נוהגים לעמוד באמירת "האדרת והאמונה", ויש העומדים גם באמירת "הלל הגדול".

    לעמוד השאלה
    18 צפיות
  • ביום טוב שחל בשבת אומרים "ויכולו"?

    כן. גם ביום טוב שחל בשבת אומרים "ויכולו" (וכשחל לילה הראשון של פסח בשבת – לפני אמירת הלל).

    לעמוד השאלה
    15 צפיות
  • מהו הטעם לאמירת הלל שלם בחנוכה והאם היחיד מברך עליו?

    תקנו חכמים להודות ולהלל לה' באמירת פרקי ההלל שבתהלים, ברגלים שנקראו "מועד" ונאסרו במלאכה וגם התייחדו בקרבנותיהם כגון חול המועד סוכות. מלבד תקנה זו, נהגו ישראל לומר את ההלל בששת הימים האחרונים של פסח אף שלא התייחדו בקרבנות, וכן בראשי-חודשים; אך כדי שיהיה ברור שהלל זה נאמר מצד המנהג ולא כחובה, מדלגים על שני חלקים מתוך הלל-השלם. ובחנוכה נהגו לומר הלל-שלם מפני גודל-הנס שאירע בו. נחלקו הפוסקים לגבי הברכה לפני ואחרי ההלל, בימים שאין גומרים אותו. למעשה, מנהג חסידים שמברכים אז על ההלל בתחילתו ובסופו בחשאי (כלומר לפני השליח ציבור). גם המתפלל ביחידות מברך.

    לעמוד השאלה
    הרב שי שמעון כהן

    הרב שי שמעון כהן

    // לדף הרב

    368 צפיות
צור קשר בוואטסאפ