דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

ממתי נחשב הבחור לבר מצווה, מליל הבר מצווה או מהבוקר?

בליל תאריך יום ההולדת, הוא כבר נחשב בר מצווה.

מקור:

  • שו"ע אדה"ז סי' נ"ה ס"ו, משנ"ב שם ס"ק מ"ב

פעולות שאלה ותשובה

  • 1245 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • מתי אביו של נער בר מצווה מברך "ברוך שפטרני"?

    לאחר שבנו עולה לתורה לראשונה, מברך האב "ברוך שפטרני מעונשו של זה" בלי שם ומלכות, והשומעים עונים אמן. אם הקריאה סמוכה לקדיש – ימתין עד לאחר הקדיש ואז יברך "ברוך שפטרני".

    לעמוד השאלה
    1 צפיות
  • מתי למנהגנו עולה נער בר מצווה לתורה בפעם הראשונה?

    למנהגנו משתדלים שהעליה הראשונה לתורה תהיה ביום שני או חמישי או במנחה של שבת קודש או ביום טוב וכדומה, אך לא בשבת בשחרית. ואם העליה הראשונה לא היתה בשבת במנחה אלא בבוקר – יעלה שוב בשבת במנחה.

    לעמוד השאלה
    28 צפיות
  • ממתי יכול נער בר מצווה לעלות לתורה?

    נער שנעשה בר מצוה – יכול לעלות לתורה החל מהתאריך שבו חל יום ההולדת שלו, וזה נקרא "בן י"ג ויום אחד". ולמנהגנו משתדלים שהעליה הראשונה לתורה תהיה ביום שני או חמישי או במנחה של שבת קודש או ביום טוב וכדומה.

    לעמוד השאלה
    26 צפיות
  • מהו סדר החיובים לעלות לתורה ביום חול?

    חתן ביום חופתו; נער בר מצווה; בעל יאָרצייט על אביו או אמו; אבי הבן ביום הברית; אב הבת, כשקורא לה שם; אָבֵל בתוך י"א חודש; חתן בשבעת ימי המשתה; אבי הבן, בקרה"ת הראשונה אחר הלידה; אבי נער בר מצוה ביום שעולה לתורה בפעם הראשונה; ונהוג שבעל יום ההולדת ביום הולדתו עולה לתורה. וישנם כאלו שאינם 'חיוב' ואינם דוחים שום 'חיוב', אך נוהגים להעלותם לתורה באם מתאפשר, ואין לאחד מהם זכות קדימה: אורח נכבד; בעל ס"ת חדש בקריאתו הראשונה; גבאים וטובי העיר לאחר התמנותם; מי שמברך הגומל; היוצא לדרך או ששב ממנה –מה.

    לעמוד השאלה
    7 צפיות
צור קשר בוואטסאפ