דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

העולה לתורה גם אומר "ברוך ה' המבורך לעולם ועד" יחד עם הציבור?

כן. לאחר שהציבור עונה "ברוך ה' המבורך לעולם ועד", גם העולה אומר יחד איתם "ברוך ה' המבורך..", כדי לכלול את עצמו בכלל המברכים. אך אם טעה והתחיל מיד את הברכה, ימשיך בברכה כרגיל, ולא יחזור לומר "ברוך ה' המבורך לעולם ועד".

מקור:

  • שו"ת רבבות אפרים ח"ו סי' כו. וראה 'הלכה למעשה – שבת' בהוצאת מכון הלכה חב"ד ח"ב פרק מד ס"י-א.

פעולות שאלה ותשובה

  • 20 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת תבוא?

    בין הדיוקים החשובים בפרשת תבוא יש לשים לב שבקריאת המילה "הִגַּ֤דְתִּי" (כו, ג) – האות ד' בשבא נח. ויש להיזהר שלא להבליעה וישמע כאילו קרא "הגתי", ומאידך שלא לחלק את המילה לשניים ולקרוא "הגד תי". ואם קשה לו לקרוא בשבא נח בלי להבליע את הד' או לחלקה לשתי מילים, מוטב שיקראנה בשבא נע מאשר שידלג עליה. במילה "לַ֠עְשֵׂ֠ר" (כו, יב) – האות ל' מנוקדת בפתח, הע' בשבא נח. במילה "וְלִֽהְיֹתְךָ֧" (כו, יט) – האות ה' בשבא נח ולא בשבא נע. אם קשה לו לבטא את הה' בשבא נח כהלכתה – מוטב שיבטאה בשבא נע, ולא ידלג עליה לגמרי ויקרא "וְלִיֹתְךָ". אך אין להדגיש הה', שהרי אינה במפיק. ויש לבטא את האות ת' בשבא נע. בקריאת "וְיִשָּׂשכָ֖ר" (כז, יב) – צריך לבטא את השם "יששכר" בש' אחת בלבד. בקריאת "לָרֽאוּבֵנִ֖י" (כט, ז) – הר' מנוקדת בשורוק, והאות א' אינה מנוקדת, ולכן אין מבטאים אותה בקריאה (הקריאה היא כמו אילו היה כתוב "לָרוּבֵנִי").

    לעמוד השאלה
    0 צפיות
  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת תצא?

    בין הדיוקים החשובים בפרשת תצא יש לשים לב שבקריאת המילה "וּבֵֽרְכֶ֑ךָּ" (כד, יג) – האות ך' דגושה. בקריאת "תמחה את זכר עמלק" (כה, יט) – למנהגנו קוראים את המלה 'זכר' פעמיים – פעם ראשונה 'זֵכֶר', הז' בצירה, ולאחר מכן 'זֶכֶר', הז' בסגול.

    לעמוד השאלה
    0 צפיות
  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת שופטים?

    בין הדיוקים החשובים בפרשת שפטים יש לשים לב שבקריאת המילה "וְשָׁמָ֑עְתָּ" (יז, ד) – הע' בשבא נח ולא בקמץ. מאידך אין להבליע את הע' ולקרוא "וְשָׁמָתָּ". בקריאת "לְאַהֲבָ֞ה אֶת־יְהֹוָ֧ה אֱלֹהֶ֛יךָ וְלָלֶ֥כֶת בִּדְרָכָ֖יו כׇּל־הַיָּמִ֑ים" (יט, ט) – יקפיד להטעים היטב את הטעם "טפחא" שבמלה "בדרכיו", המפסיק יותר מהטעם "תביר" שבמלה "אלקיך", שאם לא יטעים כראוי יהיה משמע ש"כל הימים" מתייחס רק ל"ללכת בדרכיו", ואילו לפי הטעמים מתייחס גם ל"לאהבה את ה' אלקיך". בקריאת "אל־תִּֽירְא֧וּ" (כ, ג) – הר' בשבא נע, והוא לשון יראה. ויזהר לא לקרוא בשבא נח, שאז משתנה המשמעות ללשון ראיה. בקריאת "דָּ֣ם נקי" (כא, ח) – האות ד' מנוקדת בקמץ, ופירושו שהדם נקי. ויזהר לא לקרוא בפתח, שאז תהיה המשמעות: דם של נקי.

    לעמוד השאלה
    12 צפיות
  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת ראה?

    בין הדיוקים החשובים בפרשת ראה יש לשים לב שבקריאת המילה "יְדַעְתֶּֽם" (יא, כח) – הע' בשבא נח ולא בפתח. במילה "עֹלֹתֶיךָ" (יב, יג) – האות ל' מנוקדת בחולם, והוא לשון רבים. ויזהר לא לקרוא בקמץ שאז משתנה המשמעות ללשון יחיד.

    לעמוד השאלה
    10 צפיות
צור קשר בוואטסאפ