דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

עולה לתורה שהתחיל מיד את הברכה בלי לומר "ברוך ה' המבורך"?

אם טעה והתחיל מיד את הברכה, ימשיך בברכה כרגיל, ולא יחזור לומר "ברוך ה' המבורך לעולם ועד".

מקור:

  • שו"ת רבבות אפרים ח"ו סי' כו. וראה 'הלכה למעשה – שבת' בהוצאת מכון הלכה חב"ד ח"ב פרק מד סי"א.

פעולות שאלה ותשובה

  • 21 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת עקב?

    בין הדיוקים החשובים בפרשת עקב יש לשים לב שבקריאת המילה "וְאֶכְתֹּב֙" (י, ב) – הו' בשבא נע, ופירושו שהשי"ת אמר שיכתוב. ויזהר לא לקרוא את הו' בקמץ, שאז תהיה המשמעות שמשה רבינו אמר שהוא כתב. בקריאת "אשר אנכי מצוה אתכם הַיּ֑וֹם, לְאַהֲבָ֞ה את ה' אלקיכם" (יא, יג) – צריך להפסיק בין "היום" ל"לאהבה", שלא יהיה נראה כאומר "היום לאהבה" ולא למחר. בקריאת "ולעבדו בְּכׇל־לְבַבְכֶ֖ם" (יא, יג) – יתן רווח והבדל בין המילים "בְּכׇל־לְבַבְכֶ֖ם" שיהיה נשמע שקורא שני למדי"ן, אך לא יפסיק הרבה שהרי צריך להסמיכן. בקריאת "וְחָרָ֨ה אַף־ה֜'" (יא, יז) – צריך לתת רווח בין "וחרה" ל"אף", שלא יהיה נראה כאילו אומר "וחרף". בקריאת "נִשְׁבַּ֧ע ה'" (יא, כא) – צריך להפסיק בין "נשבע" ל"ה'" כדי להטעים יפה את הע', שלא תהא נראית כה' וכאילו אומר נשבה ה' ח"ו.

    לעמוד השאלה
    6 צפיות
  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת ויקרא?

    בין הדיוקים החשובים בפרשת ויקרא יש לשים לב שבמילה "וְנֶעְלַ֣ם" (ד, יג) – הע' בשבא נח ולא בסגול. מאידך, אין להבליע את הע' ולקרוא "וְנֶלַם". וכן יש לשים לב שהמילה "בְגָזֵ֔ל" (ה, כא) – מלרע.

    לעמוד השאלה
    7 צפיות
  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת תצוה?

    בין הדיוקים החשובים בפרשת תצוה יש לשים לב שבקריאת המילה "וְאָפַדְתָּ֣" (כט, ה) – האות ד' בשבא נח. ויש להיזהר שלא להבליעה וישמע כאילו קרא "ואפת", ומאידך שלא לחלק את המילה לשניים ולקרוא "ואפד ת". ואם קשה לו לקרוא בשבא נח בלי להבליע את הד' או לחלקה לשתי מילים, מוטב שיקראנה בשבא נע מאשר שידלג עליה.

    לעמוד השאלה
    19 צפיות
  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת תרומה?

    בין הדיוקים החשובים בפרשת תרומה יש לשים לב בקריאת המילה "מׇרְאֶ֖ה" (כה, מ) – לקוראים בהברה ספרדית ומבדילים בין קמץ גדול לקמץ קטן – האות מ' בקמץ קטן. במילה "לֻֽלְאֹ֣ת" (כו, ד) – האות ל' השניה מנוקדת בשבא נע. ובהמשך הפרשה (כו, ה; י) מופיעה שוב מילה זו מספר פעמים, אך שם האות ל' השניה מנוקדת בקמץ. וכן יש לשים לב שהמילה "וְהִבְדִּילָ֤ה" (כו, לג) היא מלרע.

    לעמוד השאלה
    22 צפיות
צור קשר בוואטסאפ