דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

כיצד נהגו האדמו"רים באחיזת עצי החיים בזמן העלייה לתורה?

אדמו"ר הריי"צ נהג לאחוז בעצי החיים באמצעות הטלית. ומנהג הרבי לאחוז בעצי החיים בידיו ממש (ללא הטלית) במשך כל השנה, למעט בעליית "חתן בראשית" בשמחת תורה, שבה ברוב השנים (עד תש"נ) אחז באמצעות הטלית.

מקור:

  • ספר המנהגים ע' 13. ראה 'הלכה למעשה – שבת' בהוצאת מכון הלכה חב"ד ח"ב פרק מד סו"ס יב.

פעולות שאלה ותשובה

  • 19 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת במדבר?

    בין הדיוקים החשובים בפרשת במדבר יש לשים לב שבקריאת המילה "יששכר" (א, ח; כח; כט. ב, ה) – על פי פנימיות העניינים צריך לבטא את השם "יששכר" בש' אחת בלבד, וכן מנהגנו.

    לעמוד השאלה
    2 צפיות
  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת שמיני?

    בין הדיוקים החשובים בפרשת שמיני יש לשים לב בקריאת המילה "עֹלָתֶךָ" (ט, ז) – האות ל' מנוקדת בקמץ, והוא לשון יחיד. ויזהר לא לקרוא בחולם, שאז משתנה המשמעות ללשון רבים.

    לעמוד השאלה
    1 צפיות
  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת ויקהל?

    ראשית יש לשים לב לכך שבפרשת ויקהל מופיעה פעמים רבות המלה "את", בחלקן האות א' מנוקדת בצירה, ובחלקן בסגול ויש להקפיד לקרוא בכל מקום כדינה. המילה "וְהוֹתֵֽר" (לו, ז) – מוטעמת ב"סוף פסוק" בלבד. ויזהר לא להוסיף "טפחא" באות ו' וכדומה.

    לעמוד השאלה
    29 צפיות
  • מה צריך לשים לב בקריאת התורה בפרשת תשא?

    בין הדיוקים החשובים בפרשת תשא יש לשים לב בקריאת המילה "העלית" – מלה זו מופיעה פעמיים בפרשתנו, בפעם הראשונה (לב, ז) מנוקדת האות ל' בצירה, "הֶֽעֱלֵ֖יתָ"; ובפעם השניה (לג, א) בחיריק, "הֶֽעֱלִ֖יתָ". במילה "וּלְחַטָּאתֵ֖נוּ" (לד, ט) – האות ט' מנוקדת בקמץ, והוא לשון יחיד. ויזהר לא לקרוא בחולם, שאז משתנה המשמעות ללשון רבים. במילה "וַיִּֽירְא֖וּ" האות ר' בשבא נע, והוא לשון יראה. ויזהר לא לקרוא בשבא נח, שאז משתנה המשמעות ללשון ראיה.

    לעמוד השאלה
    20 צפיות
צור קשר בוואטסאפ