שאלות ותשובות
28 תוצאות
-
האם מותר לדעת את מין העובר לפני הלידה?
נהגו לא לשאול ולא לברר. אם הרופא בכל זאת הודיע למרות שלא בקשנו, אין לפרסם את הדבר.
לעמוד השאלה
הרב דניאל גראבסקי
913 צפיות -
אני נמצאת בחודש השני להריוני, האם לעשות כפרות כפי הנהוג עם שתי תרנגולות ותרנגול אחד או לחשוש משום מראית עין ולכן לעשות רק עם תרנגולת אחת?
באם עבר ארבעים יום מליל הטבילה אז עושים עם ג' תרנגולים. לפני חודש חמישי כדאי להשתדל שלא יבחינו יותר מידי.
לעמוד השאלה
הרב שלום דובער יהושע ליפש
1204 צפיות -
איזה בדיקות עושים בהריון והאם זה לכתחילה או בדיעבד?
באופן כללי יש להימנע מכל הבדיקות שאינם לצורך. אך יש בדיקות שכן מומלצות ולכן יש צורך להיות בקשר עם רב שמכיר את הנושא ומכיר את בני הזוג.
לעמוד השאלה
הרב שלמה הלפרן
2050 צפיות -
האם מותר לאישה בהריון לאכול שום?
-
באיזה אופן עושים כפרות לאישה בהריון? וכמה פעמים צריך לומר את הנוסח, 3 פעמים או 9 פעמים?
-
משפחה שנוהגים לעשות כל המשפחה בתרנגול אחד. כאשר האמא בהריון מה צריכים לעשות?
להמשיך כמנהגם בתרנגול אחד עבור כל המשפחה. ולתת צדקה לפדיון כפרות גם עבור העובר.
לעמוד השאלה
הרב שלמה יצחק פראנק
1167 צפיות -
רציתי לשאול לגבי צום גדליה, אני מניקה את בני, בן השלושה חודשים. האם עלי לצום?
-
אני אמא לשתי ילדות אחת בת שנתיים ושמונה חודשים, ואחת בת שנה וחצי, אני מרגישה חלשה וצריכה לטפל בהן. האם מותר לי לאכול בצום גדליה?
אפשר להקל ולאכול, כיון שיש פוסקים הסוברים, שעד שנתיים לאחר הלידה, נחשבת האם כדין "מניקה" גם כאשר איננה מניקה בפועל.
לעמוד השאלה
הרב נתנאל לייב
722 צפיות -
אשתי בהריון, שבוע חמישי, וראתה דם על הנייר (לבן) בקינוח. בגלל שהיא מרגישה מאד לא טוב בהריון (בחילות וריחות וכו'), לא היינו ביחד בשבוע וחצי האחרון. האם צריכה המתנת חמישה ימים?
צריך המתנת חמשה ימים, רק שנכון מאוד להתייעץ עם רב באופן ישיר האם היא אכן טמאה או שיש אפשרות לטהר אותה. ובכל אופן באם אכן חוששים שיש דימום יש ללכת לרופא בהקדם.
לעמוד השאלה
הרב משה קורנווייץ
783 צפיות -
אני בחודש חמישי להריון, ראיתי טיפה של דם על התחתון פחות מגודל של שקל מה הדין?
-
האם אשה מניקה צריכה לצום בצום גדליה?
-
האם אישה מניקה - תינוק בן חודשיים בהנקה בלעדית - יש היתר לשתות ביום כיפור בשיעורים?
אם האישה בריאה אין היתר גם בהנקה. אם יש חלילה בעיה רפואית צריך להתייעץ עם רופא ירא שמיים ורב. לשתות הרבה 24 שעות לפני הצום ובדרך כלל זה עובר בסדר.
לעמוד השאלה
הרב דניאל גראבסקי
1341 צפיות -
מה המנהג בכפרות למעוברת כאשר יודעים את מין העובר?
-
אני בת 51 ואני נמצאת בהריון בחודש השני, האם במצב שאני חייבת לאכול או לשתות משהו בעקבות בחילות וכדו', מותר לי לאכול או לשתות ביום כיפור?
אם יש בזה ממש צורך גדול שא"א בלי זה אפשר אחת ל9 דקות לאכול או לשתות עד 30 מ"ל (בנפח).
לעמוד השאלה
הרב דניאל גראבסקי
1185 צפיות -
לאשתי יש איחור של שבוע בקבלת המחזור. כיצד עליה לעשות כפרות?
-
האם דימום בתחילת הריון שנמשך מספר שבועות נכנס לחישובי וסתות?
בשלושת החודשים הראשונים חלים ההלכות כרגיל. להתייעץ בדחיפות עם רופא.
לעמוד השאלה
הרב שלום דובער טאלר
599 צפיות -
אשה בהריון אשר עיסוקה ופרנסתה העיקרית בבניית ציפורניים וקוסמטיקה. האם יש בעיה מבחינת ההריון בעיסוק זה?
-
רציתי בבקשה לשאול, אני בהריון אכלתי אוכל בשרי והקאתי הכל, האם מותר לי לאכול מיד חלבי?
-
האם מותר לאישה מעוברת לשבת בתשעה באב על כיסא רגיל?
נשים יולדות או מעוברות וכן זקנים וחולים, שקשה להם לשבת על כיסא נמוך, יכולים לשבת על כיסא רגיל.
לעמוד השאלה
הרב שמעון פרבר
928 צפיות -
האם אישה בהריון, צריכה לצום את צום י"ז בתמוז?
אישה מעוברת פטורה מלצום. גם מי שפטור מצום צריך להשתתף באבילות היום יחד עם כלל ישראל ולכן נפסק בשו״ע שלא לאכול מעדנים (עוגות שוקולדים וכו׳) אלא אוכל רגיל כדי קיום הוולד (במעוברת או לצורך הנקת התינוק) וכן לא תאכל בשר ולא תשתה יין.
לעמוד השאלה
הרב פנחס קדיש
4694 צפיות -
האם אישה מעוברת או מניקה צריכה לצום בתשעה באב נדחה?
בכללות בתשעה באב הינו צום חמור וכולם חייבים לצום בו, אך בקביעות כזו שהצום נדחה הצום יותר קל, ולכן ישאלו רב האם צריכות לצום.
לעמוד השאלה
הרב משה קורנווייץ
5501 צפיות -
האם יש להקל בצום גדליה עם אישה בהריון חודש שני?
-
האם אישה בהריון חודש שביעי חייבת לצום ביום כיפור?
כן, באם יש בעיה רפואית מיוחדת יש להתייעץ עם רופא ולשאול רב.
לעמוד השאלה
הרב שלמה יצחק פראנק
1563 צפיות -
האם אישה בתחילת הריון עם סחרחורות וחולשה, יכולה להתפלל שמונה עשרה בישיבה?
-
האם אישה מינקת ומעוברת צריכה לצום בתשעה באב?
נשים מעוברות ומניקות חייבות בצום, במידה ומתחילות לצום ולא מרגישות טוב יתכן שיכולות לאכול ויש לשאול רב.
לעמוד השאלה
הרב משה קורנווייץ
3558 צפיות -
אני מיניקה ובלילה שותה הרבה. אני שמה בקבוק ליד המיטה האם מותר לשתות באמצע הלילה, או שכל פעם צריך לקום ליטול ידיים? והאם כל שתיה במהלך הלילה צריך לברך שהכל?
הנכון הוא שבאם ישנים יותר מחצי שעה ליטול ידיים לפני האכילה (וההנקה), ובמילא במצבים אלו שנרדמים צריך גם לברך שהכל לפני.
לעמוד השאלה
הרב יוסף יצחק זלמנוב
1146 צפיות -
אני שנה אחרי לידה חמישית, בשנים האחרונות לא צמתי בצומות הקטנים ובהריונות לא צמתי גם ביום כיפור, אני מניקה חלקית והצומות מאוד מחלישים אותי, האם עלי לצום בי"ז תמוז?
-
כשאשה בהריון ונוהגים לפתוח את הארון קודש (סגולה ללידה קלה), זה רק כשפותחים בהוצאת ס"ת או גם בכל פתיחה רגילה נוהגים לפתוח? (למשל שפותחים בסליחות ל'שמע קולנו' ובהרבה קטעים בר"ה וביוה"כ)