שאלות ותשובות
22 תוצאות
-
Une homme s’est trompé et a rajouté le passage Ya’alé VeYavo un jour normal. Que doit-il faire ?
Il recommencera, et fera une Tefilath Nédava (prière en don), sans avoir à y ajouter quelque chose de nouveau.
לעמוד השאלה101 צפיות -
לא התפללתי מנחה של ראש חודש. האם אני צריך להגיד יעלה ויבא במעריב בשמונה עשרה של תשלומין כשכבר לא ראש חודש?
-
שכח יעלה ויבוא בחול המועד ועקר רגל אחת בלבד יכול לחזור לרצה או שצריך להתחיל תפילה חדשה?
אם כבר אמר את ה'יהיו לרצון' השני יחזור לראש אף אם לא עקר רגליו כלל.
לעמוד השאלה
הרב משה קורנווייץ
547 צפיות -
האם צריך לומר יעלה ויבוא אם התחלתי לאכול בראש חודש לפני שקיעה וסיימתי אחרי?
אם אכלת כזית -27 סמ"ק לפני השקיעה, צריך לומר יעלה ויבוא, גם אם אתה מברך אחרי כן.
לעמוד השאלה
הרב יוסף יצחק זלמנוב
668 צפיות -
אדם שטעה והוסיף בתפילת יום רגיל יעלה ויבא, מה דינו?
-
אדם ששכח לומר יעלה ויבא בערבית ליל ראש חודש, צריך לחזור?
-
אדם ששכח לומר יעלה ויבוא, ונזכר אחרי יהיו לרצון הראשון, מה עליו לעשות?
חוזר לרצה, ומתפלל על הסדר עם יעלה ויבא. אך בליל ראש חודש לא חוזר.
לעמוד השאלה
הרב מנחם מענדל הלפרין
186 צפיות -
אם נזכרתי באמצע מודים שלא אמרתי יעלה ויבוא בראש חודש, מה עושים?
בערבית לא חוזרים, אלא ממשיכים הלאה. בשחרית ומנחה חוזרים לתחילת רצה.
לעמוד השאלה
הרב מנחם כהן
483 צפיות -
מה הדין אם אני מסופק בר"ח אם אמרתי 'יעלה ויבוא' בשחרית, וכבר התפללתי מוסף?
אחרי שהתפללו מוסף, אין לחזור ולהתפלל שוב שחרית, גם אם נשכח יעלה ויבא בשחרית.
לעמוד השאלה
הרב דניאל גראבסקי
617 צפיות -
התחלתי לאכול בערב ראש חודש וסיימתי אחרי שכבר הגיע ראש חודש, צרך לומר יעלה ויבא בברכת המזון?
אם אכלת כזית אחרי צאת הכוכבים, צריך לומר יעלה ויבא בברכת המזון.
לעמוד השאלה
הרב שלמה הלפרן
525 צפיות -
מה הדין אם שכחתי לומר יעלה ויבוא בברכת המזון בחול המועד. ונזכרתי אחרי ברכה רביעית?
-
מה דין אדם ששכח לומר יעלה ויבא בברכת המזון בראש השנה?
אדם ששכח לומר יעלה ויבא בברכת המזון, אם נזכר לפני שהתחיל את ברכת 'הטוב והמטיב' יאמר שם "ברוך... שנתן ימים טובים.." ואם התחיל כבר את ברכת 'הטוב והמטיב', ביום ראש השנה אינו חוזר, אך בסעודת ליל ראש השנה אם התחיל את ברכת 'הטוב והמטיב' חוזר ומברך שנית מתחילת ברכת המזון.
לעמוד השאלה
מכון הלכה חב"ד
342 צפיות -
מה הדין אם שכחתי לומר יעלה ויבוא במנחה של ראש חודש ונזכרתי רק בערבית של מוצאי ראש חודש?
חוזר בערבית על תפילת שמונה עשרה כתפילת נדבה, אך לא מזכיר יעלה ויבוא.
לעמוד השאלה
הרב פנחס קדיש
1091 צפיות -
אדם שאמר בטעות יעלה ויבוא ביום רגיל, לא בראש חודש, האם חוזר על התפילה?
-
שכח יעלה ויבוא בשחרית ונזכר לאחר שסיים הלל, האם חוזר?
-
אני מסופק אם אמרתי יעלה ויבוא בתפילת ערבית בחול המועד. מה עלי לעשות?
-
אדם ששכח לומר "יעלה ויבוא" במנחה של ראש חודש, האם צריך לחזור?
-
סיימתי שחרית של ראש חודש וכבר חלצתי תפילין ואז נזכרתי שלא אמרתי יעלה ויבוא, האם כשאני חוזר על שמונה עשרה אני צריך להניח תפילין?
א. אם התפללת מוסף - לא חוזרים על שמונה עשרה. ב. אם אתה לפני מוסף, ומתפלל שמונה עשרה שוב - לא חייבים להניח, אם רוצים אפשר ובברכה.
לעמוד השאלה
הרב מנחם מענדל הלפרין
1131 צפיות -
מה דין אדם ששכח לומר "יעלה ויבוא" בברכת המזון בראש חודש?
נזכר לפני סיום הברכה חוזר ליעלה ויבא, אמר כבר את שם השם של ברכת בונה ירושלים יסיים את הברכה ויאמר 'ברוך... שנתן ראשי חודשים לעמו ישראל לזיכרון' כפי שמופיע בסידור, אם כבר התחיל את ברכת הטוב והמטיב, לא צריך לחזור.
לעמוד השאלה
הרב מנחם כהן
1040 צפיות -
שליח ציבור ששכח יעלה ויבוא בראש חודש, צריך לחזור שוב ולהתפלל בלחש או שיכול לסמוך על חזרת הש"ץ?
אינו חוזר ומתפלל שוב בלחש, אלא יסמוך על חזרת הש''ץ, ויאמר אלוקי נצור ויפסע ג' פסיעות אחר תפילתו בקול רם.
לעמוד השאלה
הרב יוסף יצחק זלמנוב
558 צפיות -
ר"ח שחל בשבת, ושכח לומר גם "רצה" וגם "יעלה ויבא" כיצד ינהג?
ראש חודש שחל בשבת ושכח לומר גם "רצה" וגם "יעלה ויבא" – כוללם יחד, ואומר: "ברוך אתה ה' אלקינו מלך העולם שנתן שבתות למנוחה לעמו ישראל באהבה לאות ולברית, וראשי חדשים לזכרון, ברוך אתה ה' מקדש השבת וישראל וראשי חדשים".
לעמוד השאלה
הרב משה קורנווייץ
10 צפיות -
שכח 'רצה' ו"יעלה ויבוא" בברכת המזון בשבת ראש חודש, האם יחזור?
נפרט את הדינים בזה שלב אחר שלב, כדלקמן: שכח לומר 'רצה' ו'יעלה ויבוא' ואמר שם ה' שבברכת "בונה ירושלים", יסיים הברכה, וכל זמן שלא התחיל עדיין ברכת 'הטוב והמטיב' – כוללן יחד ואומר "בָּרוּךְ אַתָּה ה' אלקינו מֶלֶךְ הָעוֹלָם שֶׁנָּתַן שַׁבָּתוֹת לִמְנוּחָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל בְּאַהֲבָה לְאוֹת וְלִבְרִית, וְרָאשֵׁי חֳדָשִׁים לְזִכָּרוֹן, בָּרוּךְ אַתָּה ה' מְקַדֵּשׁ הַשַּׁבָּת וְיִשְׂרָאֵל וְרָאשֵׁי חֳדָשִׁים". אבל אם שכח רק אחד מהם, אומר בנוסח ברכה זו רק את מה ששכח (כדלהלן) ולא את ההזכרה השנייה. שכח 'רצה', אומר: "בָּרוּךְ אַתָּה ה' אלקינו מֶלֶךְ הָעוֹלָם שֶׁנָּתַן שַׁבָּתוֹת לִמְנוּחָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל בְּאַהֲבָה לְאוֹת וְלִבְרִית, בָּרוּךְ אַתָּה ה' מְקַדֵּשׁ הַשַּׁבָּת". שכח יעלה ויבא אומר: "בָּרוּךְ אַתָּה ה' אלקינו מֶלֶךְ הָעוֹלָם שֶׁנָּתַן רָאשֵׁי חֳדָשִׁים לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל לְזִכָּרוֹן" (ואינו חותם בהזכרת שם ה'). התחיל 'הטוב והמטיב' ונזכר ששכח 'רצה' – יחזור לתחילת ברכת המזון. וכשחוזר ומברך יחזור ויאמר גם יעלה ויבא. ואם אכל פת בסעודה שלישית ונזכר אחרי שהתחיל 'הטוב והמטיב' שלא אמר 'רצה', אינו חוזר. אם נזכר ששכח 'יעלה ויבוא' לאחר שהתחיל 'הטוב והמטיב', אינו חוזר.
לעמוד השאלה
הרב שמואל מקמל
707 צפיות