שאלות ותשובות
10 תוצאות
-
האם מותר להוציא מהקפאה במהלך החג, חלות לסעודה של ליל יום טוב שני?
-
האם אני צריך לקיים את היום טוב שני של גלויות כשאני אצל הרבי מה״מ?
אדם שנוסע לרבי נוסע על דעתו של הרבי ועליו לחגוג את יום טוב שני של גלויות.
לעמוד השאלה
הרב מנחם כהן
1833 צפיות -
הגיעו מישראל לסוכות לחו"ל בחורה רווקה עם אמה האלמנה, האם צריכות לעשות יומיים חג?
-
מי שנוסע לרבי בלי אשתו, כיצד עליו לנהוג בנוגע להדלקת נרות ביום טוב שני?
חייב בהדלקת נרות או שידליק בעצמו או שישתתף בהוצאת ההדלקה במקום שבו הוא מתאכסן.
לעמוד השאלה
הרב דניאל גראבסקי
700 צפיות -
בחורה שהגיעה מחו"ל לפני שבועיים על מנת ללמוד באה"ק. בחג הראשון של סוכות היא תשהה בארץ ובחול המועד היא נוסעת לבקר את הוריה בחו"ל וחוזרת שוב לארץ. כמה ימים עליה לחגוג בחג הראשון?
-
כאשר חג השבועות חל ביום שישי מתי מתחילים שוב פרקי אבות?
בארץ ישראל – אומרים בשבת שאחריו (אסרו חג) פרק א' מפרקי אבות. בחו"ל – אין אומרים פרקי אבות, כי שבת זו היא יום טוב שני ורק לאחר החג מתחילים שוב פרקי אבות.
לעמוד השאלה
הרב משה קורנווייץ
21 צפיות -
כשאין פרי חדש, ליום שני של ראש השנה – האם צריך לברך "שהחיינו"?
כשקבעו מועדים על פי עדויות ראיית מולד הלבנה, לא יכלו לדעת מראש, מתי יחול 'ראש השנה' החל בראש החודש, ולכן קבעו חכמים שלעולם יחוגו יומיים. לגבי ברכת שהחיינו בהדלקת נרות, בקידוש ובתקיעות יום ב' של ר"ה התעורר ספק: יש שכתבו ששני ימי ר"ה נחשבים כיום ארוך, ורק בראשון מברכים 'שהחיינו'. אולם לרוב הפוסקים צריך לברך 'שהחיינו' גם ביום השני. בכדי לצאת לכל הדעות נהוג להביא לשולחן פרי חדש, ולהביט בו בעת ברכת שהחיינו. לאחר הקידוש יש לאכלו לפני נטילת ידיים, כשיעור ברכה ואח"כ מברכים ברכה אחרונה על הפרי. אף אם אין פרי חדש, יש לברך שהחיינו כי למעשה נוקטים שיש לברך שהחיינו ביום השני של ר"ה בקידוש בהדלקת הנרות ובתקיעות.
לעמוד השאלה
הרב שמואל מקמל
709 צפיות -
אם אני נמצא עם קבוצה של ישראלים בחג סוכות בעיר בחו"ל שאין שם יהודים ששומרים יו"ט שני. האם מותר לי לנהוג ביו"ט שני כמו בחול המועד בארץ? (כמו כל הישראלים שאיתי במלון)
-
כמה צדקה ראוי לתת בערב שבת או בערב יו"ט הסמוך לשבת?
בערב שבת ראוי לתת צדקה כפולה מרגילותו – עבור יום שישי ועבור שבת. ואם חל יו"ט בסמוך לשבת, ייתן צדקה בערב שבת או ערב יו"ט באופן כפול ומכופל – עבור ערב שבת, שבת, ויום טוב (או שני ימי יו"ט).
לעמוד השאלה
הרב משה קורנווייץ
17 צפיות -
האם צריך לעמוד בשעת ההפטרה?
בדרך כלל מותר לציבור לשבת בזמן שמיעת ההפטרה. אך בחג השבועות (ובחו"ל – ביום הראשון), כשמפטירים ב"מרכבה דיחזקאל", יש נוהגים שכל מי שקורא את ההפטרה בלחש עם המפטיר קורא אותה מעומד מפני כבודה.
לעמוד השאלה
הרב משה קורנווייץ
16 צפיות