דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

שאלות ותשובות

5 תוצאות

  • כיצד אוחזים את הפת בברכה בסעודת שבת ביום?

    לגבי אופן בציעת הכיכרות יש חילוקי דעות. כי מן הדין, מצד הכלל ש"אין מעבירין על המצוות", על האדם להעדיף לקיים את המצווה שבאה לפניו תחילה, ולכן יבצע על החלה העליונה בסעודת ליל יו"ט וכן בסעודת-שבת בבוקר (בשונה מסעודת ליל-שבת, בה נהוג על-פי הקבלה לבצוע מן החלה התחתונה, והבוצע מקרב אליו יותר את החלה התחתונה). אך למעשה בפועל, אנו נוהגים בכל סעודות שבת ויו"ט להניח את החלות צמודות זו לזו בצדם החלק, ותמיד לבצוע מהחלה הימנית, אלא שבשבת ביום החלה הימנית תהיה קצת מעל החלה השנייה.

    לעמוד השאלה
    225 צפיות
  • האם צריך לטבול לחם במלח גם בימות החול?

    כן. על פי הקבלה יש לטבול במלח ג' פעמים. ובכל מקרה נהגו להניח מלח על השלחן, כי השלחן דומה למזבח והאכילה כקרבן, ונאמר "על כל קרבנך תקריב מלח".

    לעמוד השאלה
    1376 צפיות
  • מה הטעם שצריך להטביל את הלחם במלח, עד כמה צריך להתאמץ בשביל כך, ומה עושים כשאין מלח?

    הטעם הפשוט הוא משום כבוד הברכה שתהא על לחם מוטעם. ועוד משום שהשולחן כמזבח והאוכל קרבן שצריך מלח. ועוד טעמים עפ"י הקבלה. ויש להטביל שלוש פעמים. אכן כשאין מלח אפשר "להטביל" בלחם עצמו או ברוטב וכדומה. צריך לחפש מלח כמו שמשתדלים בכל הידור.

    לעמוד השאלה
    433 צפיות
  • מה עושים אם יש שני חצאי לחם ואין לחם שלם?

    מחברים את שני החצאים יחד בעץ או בכלי שאינו מוקצה, כך שהחיבור לא ייראה, ואז הם נחשבים ככיכר שלמה ללחם משנה. אם יש לחם שלם, אין להסתמך על חצאים בלבד.

    לעמוד השאלה
    8 צפיות
  • אם אין כיכרות שלמות ללחם משנה, מה צריך לעשות?

    מי שאין לו כיכרות שלמות, יברך על שתי פרוסות. אם יש כיכר שלמה אחת, עדיף לחתוך אותה מבעוד יום לשתי פרוסות, אבל לא לפרוס סמוך לזמן האכילה.

    לעמוד השאלה
    16 צפיות
צור קשר בוואטסאפ