שאלות ותשובות
6 תוצאות
-
מי שלא צם יכול להיות ש"ץ ביום התענית?
-
שליח ציבור ששכח לומר עננו בתענית ציבור בחזרת הש"ץ, מה דינו?
אם עדיין לא אמר את שם ה' בסיום ברכת רפאנו חוזר לעננו וממשיך על הסדר, אם כבר סיים את ברכת רפאנו, אומרה בברכת 'שמע קולנו' לפני המילים 'כי אתה שומע', וחותם את הברכה 'העונה לעמו ישראל בעת צרה ושומע תפלה'. שכח לאמרה גם שם – יאמר אותה כברכה בפני עצמה, אחר 'שים שלום'.
לעמוד השאלה
הרב מנחם מענדל ויינר
367 צפיות -
מי ששכח לומר עננו במנחה של תענית ציבור, צריך לחזור?
-
אדם שאינו מתענה האם יאמר עננו בתפילת מנחה של התענית?
אם התענה עד חצות, או שאכל רק "שיעורים", יאמר עננו בנוסח הרגיל, אם אכל כבר לפני חצות, יאמר עננו אך ידלג את המילים "צום תעניתנו", או יאמר "צום התענית הזה"
לעמוד השאלה
הרב שלמה הלפרן
1013 צפיות -
מהו סדר תפלת מנחה ביום התענית?
"וידבר", "קטורת", "אנא בכוח", "אשרי", חצי קדיש. מוציאים ספר תורה וקוראים "ויחל משה" לשלושה עולים; השלישי הוא מפטיר "דרשו ה'", ואומר 3 ברכות ההפטרה. לפני תפילת שמו"ע מחזירים את ספר התורה, אומרים "יהללו" וחצי קדיש. בתפילת לחש אומרים "עננו" ב"שומע תפילה". בחזרת הש"ץ – החזן אומר "עננו" בין "גואל ישראל" ל"רפאנו", ולפני "שים שלום" מוסיף "אלקינו ואלקי אבותינו . . יברכך". לאחר מכן: וידוי, נפילת אפיים, פתיחת הארון ו"אבינו מלכנו" המלא, "ואנחנו לא נדע", קדיש "תתקבל", "עלינו לשבח" וקדישים.
לעמוד השאלה
מכון הלכה חב"ד
52 צפיות -
מהו סדר תפלת שחרית בתענית ציבור?
החזן אומר "עננו" בחזרת הש"ץ (בין "גואל ישראל" ל"רפאנו"). לאחר נפילת אפיים (וביום שני וחמישי לאחר שומר ישראל), אומרים סליחות (מדלגים "אלקינו... אשמנו"), ואז "אבינו מלכנו" המלא – אלא אם יש חתן או מילה, שאז מדלגים. לאחר "ואנחנו לא נדע" וחצי קדיש, קוראים בתורה "ויחל משה" ל־3 עולים. את הפסוקים "שוב מחרון אפך", "ה' ה'..." ו"וסלחת לעוננו" אומר הציבור תחילה בקול רם, והבעל קורא אחריהם. העולה לתורה מצטרף לאמירה. הגבהה וגלילה אשרי ובא לציון וממשיכים בתפילה כרגיל.
לעמוד השאלה
מכון הלכה חב"ד
45 צפיות