שאלות ותשובות
6 תוצאות
-
האם צריך לעמוד בקריאת שמע של תפילת שחרית?
לא. וכתבו הפוסקים שה"מחמיר" על עצמו ונעמד במיוחד לצורך קריאת שמע בעמידה, הרי הוא עובר על דברי חכמים, שכן זה שהתירו לקרוא קריאת שמע בישיבה, אינו בכדי להקל, אלא משום שלא ראו חכמים מעלה כלל, בעמידה בקריאת שמע. ועל פי פנימיות העניינים יש עניין דווקא שיקרא קריאת שמע וברכותיה כשהוא מיושב.
לעמוד השאלה
הרב יוסף יצחק זלמנוב
781 צפיות -
האם מותר לשמוע קריאת מגילה לפני תפילת שחרית?
על פי הקבלה אין לקרוא או לשמוע את המגילה לפני תפילת שחרית, גם אם לא תהיה לו אחר כך אפשרות לשמוע בציבור.
לעמוד השאלה
הרב יוסף יצחק זלמנוב
576 צפיות -
מה יעשה ציבור שאינם יודעים מהי פרשת השבוע ואינם יכולים לברר?
יקראו בשחרית של שבת את פרשת המן מתוך פרשת בשלח (שמות פרק טז).
לעמוד השאלה
הרב משה קורנווייץ
18 צפיות -
מהו סדר תפלת שחרית בתענית ציבור?
החזן אומר "עננו" בחזרת הש"ץ (בין "גואל ישראל" ל"רפאנו"). לאחר נפילת אפיים (וביום שני וחמישי לאחר שומר ישראל), אומרים סליחות (מדלגים "אלקינו... אשמנו"), ואז "אבינו מלכנו" המלא – אלא אם יש חתן או מילה, שאז מדלגים. לאחר "ואנחנו לא נדע" וחצי קדיש, קוראים בתורה "ויחל משה" ל־3 עולים. את הפסוקים "שוב מחרון אפך", "ה' ה'..." ו"וסלחת לעוננו" אומר הציבור תחילה בקול רם, והבעל קורא אחריהם. העולה לתורה מצטרף לאמירה. הגבהה וגלילה אשרי ובא לציון וממשיכים בתפילה כרגיל.
לעמוד השאלה
מכון הלכה חב"ד
50 צפיות -
מה צריך להקפיד כשאומרים את הפסוק "הודו לה' . . כי לעולם חסדו"?
צריך להתיז (לבטא היטב) "כי לעולם חסדו", שלא יישמע "כלעולם". וכן צריך להתיז האות ס' במלה "חסדו".
לעמוד השאלה
הרב משה קורנווייץ
23 צפיות -
מה יעשה מי שלא התפלל ערבית במוצאי שבת?
יתפלל למחרת בשחרית פעמיים שמונה עשרה, ובתפילה השנייה – שהיא לתשלומי ערבית – יאמר "אתה חוננתנו". אף אם כבר הבדיל על הכוס בלילה, עדיין צריך לומר זאת כי ההבדלה שבתפילה היא עיקר התקנה.
לעמוד השאלה
הרב משה קורנווייץ
20 צפיות