לכל ההלכה יומית
בעת קריאת שמע צריך לכוון ליבו למילים שאומר שיבין מה שהוא אומר בפיו ולמשמעותן. ומכל מקום יצא ידי חובתו גם אם לא כוון בכל קריאת שמע - חוץ מפסוק הראשון שמע ישראל. לכתחילה יש לקרוא את שלוש הפרשיות של קריאת שמע בכוונה באימה וביראה כדרך שבני המדינה קוראים פרוטגמא (=אגרת של ציווי המלך) חדשה שלא שמעה מעולם, וכמו שכתוב "אנוכי מצוך היום", כלומר שבכל יום תהיה בעיניך קריאת שמע כדבר חדש.
ראה שו"ע אדה"ז או"ח ס"ס ס"ה סס"א ס"א-ב וסי' סג ס"ה. וראה קצוה"ש סי"ט סקל"ח, שאם התחיל ואהבת נראה שא"צ לחזור אם לא כיוון בברוך שם משא"כ בפסוק ראשון.