לכל ההלכה יומית
אחת מל"ט המלאכות שהיו במשכן הינה מלאכת "מכה- בפטיש", משמעותה של מלאכה זו היא הגימור של הכלי בכדי להביאו לצורתו הרצויה. חכמים למדו מכך שכל פעולה שמהווה סיום תהליך של הכנת דבר או תיקון החפץ אסורה בשבת. ודנו הפוסקים לגבי השחלת שרוכי נעליים בשבת האם יש בה משום "מתקן-כלי" שבכך הרי מתאפשר השימוש בהן. ולמעשה, פוסק אדמוה"ז שאם הרצועות היו מושחלות כבר בנעליים, ואחר כך נשמטו, מותר לחזור ולהשחילן בשבת, בתנאי שאין הדבר כרוך בטרחה, ולכן כיום שקצוות השרוכים מהודקים בפלסטיק ויש טבעת ברזל סביב הנקבים שבתוכם משחילים את השרוכים, כך שניתן להשחילם בקלות, ניתן להחזיר את השרוכים שנשמטו לנעל בשבת.
ירושלמי שבת פט"ו ה"ב; טוש"ע ונ"כ או"ח סשי"ז; ודאדה"ז שם ס"ה; מי טל (קושר) ס"י וסכ"ד
ראו גם מאותו שבוע
-
מי שאינו כיוון לצאת ידי חובה בקידוש האם יצא ידי חובה?
Sun
-
ממתי יש לחשב את זמן ההמתנה בין בשר לחלב, מגמר האכילה או מהברכה?
Mon
-
הטועם בשר ולא בלעו, האם עליו להמתין שש שעות לפני אכילת חלבי?
Tue
-
האם מותר לבן לחזק את דברי אביו בעת וויכוחו עם חברו?
Wed
-
תפילין המונחות במקום שאינו בטוח, האם מותר לטלטלן בשבת?
Fri