הנחה!

חזרה על דיני הטהרה הנלמדים בהדרכה - לקראת לחתונה
ביסוד הטהרה תוכלו לחזור, להבין ולשנן את דיני טומאת האשה וטהרתה, הרחקות, ווסתות ותהליך הטהרה. הנושאים מוסברים בארבעה חלקי ווידיאו מושקעים ומרתקים, המחולקים לפרקים קצרים, ומלווים במהלך הסרטון באנימציות והסברי טקסט. כמו כן מצורפים להצלחתכם, משחקי חזרה מדויקים ומהירים, לשינון ורענון. תוכלו לחזור בכל עת לחומרים ביסוד הטהרה, עד שנה מתאריך החתונה.
מובא בהלכה שאסור להסתכל שם. יש מקורות מחז"ל ומובאים בכו"כ מהספרים הק' לגבי השפעה על הילדים, ומאידך בשו"ע וכו' - כתוב האיסור מצד הצניעות, מבלי להזכיר נזק לילדים. כך שאנו מקיימים זאת מצד ההלכה, ואיננו פוסקים ח"ו בעניינים הנוספים. אם יש צורך בהדרכה למעשה, ובפרט כשאחד מבני הזוג הוא ששואל, יש לתייעץ באופן אישי עם רב.
לעמוד השאלההרב שמעון פרבר
אין צורך להימנע. אך אם כתוב עליה מאמר חז"ל החייב בגניזה - יש להניחה בתוך ארון.
לעמוד השאלההרב ישראל יצחק הלפרין
אם רוכב עם אשתו או על גבי אוכף או שהוא לא רגיל ברכיבה על גמל ומפחד בשעת הרכיבה, מותר.
לעמוד השאלההרב אייל פלד
אדמו"ר הזקן ביטל את המיטות הרחבות, כך שהסדר הוא שלכל אחד יש מיטה משלו בה הוא ישן גם בימי טהרה. (אמנם כאשר יש אכן ב' מיטות, והשאלה היא לגבי שינה כזו באופן לא קבוע, במקרי צורך וכד', יש להתייעץ עם רב / משפיע מה הדרך הנכונה לנהוג.)
לעמוד השאלההרב שלמה הלפרן
ברגע שיתחיל דימום היא תהיה לא טהורה, כשיפסק הדימום ויציאת כל השליה, תעשה הפסק טהרה (באם עברו כבר חמש ימים מתחילת הדימום) תספור 7 נקיים ותטבול, ואם ההפלה הייתה אחר 40 יום מתחילת ההריון עליה להמתין לפחות שבוע עד תחילת ספירת ז' נקיים כיולדת נקיבה.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
מן הדין מספיק רווח, הרווח צריך להיות כזה שלא יוכלו להגיע זה לזה ע''י הושטת יד רגילה (כ30 ס''מ). יש מחמירים כדי אמה שזה 48 ס''מ. והמנהג להניח שידה בין המיטות.
לעמוד השאלההרב יוסף יצחק זלמנוב
ע''פ ההלכה כל דימום מהרחם, דינו כווסת. שממנו מחשבים את ה''ווסתות'. באם זה לא היה דימום ממש או בדיקה פנימית אלא רק כתם אין לחשב זאת בלוח הווסתות.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
נכון וסת הפלגה היא רק כשיש שתי וסתות, שאז ניתן לחשב את אורך ההפלגה ביניהם.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
יש לעשות את הבדיקה. ליתר פרטים ואופנים אפשר להתקשר ישירות לרב.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
בכל העונות יש לבדוק לפני סיום העונה. כאשר לא בדקה מכל סיבה שהיא, עונה בינונית צריך לבדוק גם אחרי שעברה העונה, אך שאר עונות החשש כגון הפלגה, או החודש, באם עברה העונה אין צורך לבדוק ואינו מעכב.
לעמוד השאלההרב שלום דובער טאלר
אם לא עשית עד עתה חובה לעשות כעת, אחרי עונה בינונית כל עוד לא בדקת את אסורה על בעלך כבתוך העונת חשש.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
אם כבר ניסתה שלושה חודשים ואכן הווסת מגיע רק בהתאם ללקיחת התרופה. אכן אין צריך לחשוש לימי החשש, יום החשש יהיה היום בו הווסת אמור להגיע בהתאם להתוויה הרפואית והנסיון (לדונמא יום אחרי הפסקת נטילת הגלולות, אם רגילות הווסת להגיע אז).
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
כאשר הספק הוא על שעת ראייתה, האם זה היה לפני הנץ או אחרי הנץ, אז יש להחמיר בנוגע לחשש הווסתות לפרוש חודש הבא בשתי העונות. אבל אם היא ראתה בוודאי רק אחרי הנץ, אבל היא חוששת אולי זה התחיל כבר לפני הנץ, במקרה זה יש לחשוש חודש הבא רק לעונת היום (אחרי הנץ).
לעמוד השאלההרב דניאל גראבסקי
בפגישות לפני שסוגרים, עדיף לא בהתחלה ממש אלא כשקצת מתקדמים (בדרך כלל כדאי בפגישה שלישית).
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
אם עברה העונה ולא בדקה, אסור לה להיות עם בעלה עד שתבדוק ויימצא תקין. במידה ובדקה ונמצאה הבדיקה תקינה, יכולה להיות עם בעלה.
לעמוד השאלההרב פנחס קדיש
אם הכוונה לפקק שיוצא מתוך הרחם שיוצא כהקדמה ללידה יציאתו מטמאת, אם מדובר על הפרשות ריריות ולא על דבר בעל ממשות כל שאין דם אינו מטמא.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
צריך המתנת חמשה ימים, רק שנכון מאוד להתייעץ עם רב באופן ישיר האם היא אכן טמאה או שיש אפשרות לטהר אותה. ובכל אופן באם אכן חוששים שיש דימום יש ללכת לרופא בהקדם.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ