דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

No products in the cart.

לכל ההלכה יומית

5/16/5779

מי שלא ברך שהחיינו לפני ברכת הפרי יכול לברך לאחר הברכה?

דנו הפוסקים אודות מיקומה של ברכת "שהחיינו", יש שכתבו שכיוון ש"תדיר קודם" וברכת הפרי תדירה יותר מברכת-"שהחיינו" לכן יברך תחלה את ברכת הפרי ולאחריה יברך "שהחיינו" ואין הדבר מהווה הפסק בין הברכה לאכילה, וכפי שמצינו בברכת-"שהחיינו" על המצוות המתחדשות מזמן לזמן שתחלה מברכים ברכת המצווה ולאחריה "שהחיינו". אלא שלמעשה פוסק אדמוה"ז שיברך "שהחיינו" תחלה ואח"כ ברכת הפרי; בטעם הדבר ביארו הפוסקים שברכת "שהחיינו" תלויה מעיקר-הדין בראייה ולא באכילה, וכיון שמתחייב בה מיד עם ראיית הפרי, יש לברך אותה תחילה, קודם לברכת האכילה. ואם שכח וברך תחלה ברכת הפרי יכול לברך אחריה "שהחיינו".

מקורות:

טוש"ע ונ"כ או"ח סרכ"ה; פמ"ג שם א"א סק"ז; סדר ברכת הנהנין פי"א סי"ב-טו; ערוה"ש סרכ"ה, ס"ה; הג' חת"ס על השו"ע שם מנהגי חת"ס ס"ט ע' לח; מ"ב סרכ"ה סקי"א.

ראו גם מאותו שבוע

צור קשר בוואטסאפ