דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

Votre panier est vide.

לכל השו"ת

האם יש ענין או חיוב לעלות לירושלים בימי התשלומין עד י"ב סיון?

בימינו לצערנו אין חיוב או מצוה לעלות לירושלים ברגל, אך בכל אופן זו הנהגה טובה שרבים נוהגים בה.

מקור:

  • שו"ת נודע ביהודה מהדו"ת חאו"ח סימן צ"ד, שו"ת חתם סופר יו"ד סימן רל"ד, צי"א חלק י סי' א' אות צ"ג, שו"ת משנה הלכות חי"ב ס' תפ"ב
הרב פנחס קדיש

הרב פנחס קדיש

מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

פעולות שאלה ותשובה

  • 799 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • מי שלא בירך שהחיינו בחג שבועות האם יכול להשלים בשבעת ימי התשלומים עד יב סיון?

    יש שכתבו שניתן להשלים את ברכת שהחיינו בכל ימי התשלומין, אך יש שכתבו שלא ניתן, ההכרעה למעשה היא שלא ניתן להשלים מצד ספק ברכות להקל, אמנם טוב ונכון לברך על פרי חדש ולברך שהחיינו בלי ספק.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם כהן

    הרב מנחם כהן

    רב בית כנסת חב"ד בית מנחם, באר שבע וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    80 צפיות
  • האם חתן שמתחתן בימי התשלומין צריך לצום?

    כן מתענה, מלבד באיסרו חג שבו אסור להתענות.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    518 צפיות
  • האם מותר להתענות בימי התשלומין של חג שבועות?

    מותר, רק באסרו חג אסור להתענות בשאר ימי התשלומין אין בעיה.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    196 צפיות
  • מהם מנהגי ימי התשלומין שאחר חג שבועות?

    א. תחנון: אין אומרים תחנון עד יום י"ב סיוון. בקריאת שמע שעל המיטה של ליל י"ג סיון אומרים תחנון. ב. החלטות טובות: כל ימי התשלומין מסוגלים ביותר לקבל החלטות טובות ולקיימן בפועל בכל הקשור ללימוד התורה, החל בשמירת השיעורים הקבועים של חת"ת ורמב"ם וגם בשמירת השיעורים של כאו"א לפי עניינו. ג. כינוס תורה: הוראת כ"ק אד"ש: נוהגים לערוך "כינוסי תורה" לאחרי ובסמיכות לכל אחד משלשת הרגלים. ובמיוחד חג השבועות, שלהיותו "זמן מתן תורתנו" הרי זה הזמן הכי מתאים לעריכת "כינוסי תורה".

    לעמוד השאלה
    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1676 צפיות
צור קשר בוואטסאפ