בגאולה השלמה ייסעו כל עם ישראל על עניי שמיא לארץ הקודש. האם חסידים הסועדים באותה שעה ב-770 שבחו"ל, יוכלו לברך על המזון בארץ ישראל?
בהלכה מופיע, כי היוצא ממקום סעודתו צריך לחזור למקומו בשביל לברך ובמקרים מסוימים מותר לו לברך שלא במקום האכילה, אבל לכתחילה היה אסור לו לצאת.
בהתאם לכך, יש לשאול, האם הלכה זו תקפה גם לגבי הנוסעים על ענני שמיא מ-770 שבחו"ל לארץ ישראל?
מסביר על כך הרבי מלך המשיח שליט"א, כי מכיוון שהנסיעה לארץ ישראל תהיה יחד עם בית הכנסת ובית המדרש, לכן אין זה נקרא שינוי מקום שמפסיק לעניין ברכה אחרונה, ולכתחילה יהיה אפשר לברך ברכת המזון בארץ ישראל באותו בנין בו אכלנו בחוץ לארץ, ללא חשש.
מעניין, כי שאלה דומה נידונית בשו"ת "בצל החכמה" (להרב בצלאל שטרן) גם בנוגע לזמן הזה. שאלתו היא: מי שאכל במכונית (מבלי שהתכוון להמשיך לאכול בנסיעה), והרכב התחיל לנסוע למרחקים, האם מותר לו לכתחילה להמשיך לאכול גם לאחר שהרכב עזב את מקומו הראשון?
לאחר דיון בדבר, המסקנה היא, ש"קרקעית המכונית נחשבת למקומו הראשון (ולא הקרקע שהמכונית עליו), וקרקעית המכונית הרי נמצאת אתו ונראית כל הזמן".
הקהל מדבר
0 תגובות
הצטרפו לשיחה והשאירו תגובה
הוספת תגובה