על בית הדין הגדול לקבוע את העיתוי המדויק של כל ראש-חודש, על סמך שני עדים כשרים שראו את מולד הירח – כלומר: את התגלות החרמש הדקיק של הירח, לאחר שנעלם מעינינו לחלוטין בעת שעמד מול השמש.
בקרוב ממש, כאשר תבוא הגאולה השלימה, תיכונן הסנהדרין מחדש ונוכל לשוב ולקיים את המצווה כהלכתה.
אולם, בגאולה השלמה תגדל הלבנה לממדי השמש ותאיר כמותה באור משל עצמה, ככתוב: "והיה אור הלבנה כאור החמה" (ישעיה ל' כ"ו).
לפי זה מתעוררת השאלה: המחזורים החודשיים של הירח נובעים מהתקרבותו והתרחקותו מהשמש, ממנה הוא מקבל כיום את אורו. לעתיד לבוא, כאשר יהיה לירח אור תמידי משל עצמו ולא יאיר במחזוריות של התחדשות חודשית – כיצד יוכלו להעיד על התחדשות הירח, שבה תלויה מצוות קידוש החודש?
לכאורה התירוץ הוא, שלעתיד לבוא, מיד בביאת המשיח, יהיה קיום מצוה זו על ידי משה רבינו (כמו בפעם הראשונה שנאמר לו: "כזה ראה וקדש"), כמובן מדברי הגמרא שעוד לפני (תחיית המתים, ואפילו לפני) שלימות הגאולה, יהיו כבר "משה ואהרן עמהם", והם יורו כיצד לקיים מצוה זו
הקהל מדבר
0 תגובות
הצטרפו לשיחה והשאירו תגובה
הוספת תגובה