דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

Votre panier est vide.

לכל המאמרים

שהיית מאכלים לשבת על כיריים חשמליות

שהיית מאכלים לשבת על כיריים חשמליות

//

0 תגובות

//

1 דקות קריאה

//

שאלה: רכשנו לאחרונה כיריים קרמיות חשמליות. רצינו לדעת אם ניתן לכסות אותם בשבת בבלעך (משטח נירוסטה מיוחד לשבת) ולהשהות עליהם את מאכלי השבת, כפי שנהגנו בעבר וכך נוהגים כולם לכסות את הגז בשבת ולהטמין עליו.

תשובה:

באופן עקרוני היה ניתן אכן לנהוג בהשהיה על 'בלעך' המונח על-גבי כיריים חשמליות כדרך שנוהגים בהשהיה על-גבי כיריים של גז. ואותם המחמירים להקפיד גם לכסות את הכפתורים בכירת גז, כדי להחשיבן ככירה גרופה וקטומה (ראה: שו"ת אג"מ או"ח ח"א, סי' צג) – יש להם לנהוג כן גם בכירה חשמלית ולכסות גם בה את כפתורי ההפעלה.

אמנם בכיריים חשמליות קיים חשש נוסף, בשל התרמוסטט המותקן בהן לשמירה על רמת החום הרצויה, והוא שהסרת הסיר מהכיריים, או החזרתו שוב לפי כל תנאי חזרה בשבת, עלולה להשפיע על התרמוסטט שיפעיל או ינתק את גופי החימום בהתאם לצורך.

אלא שלמעשה אין כל צורך לחוש לזה, שכן היה מקום לחשש זה אילו היו משהים את הסירים ישירות על הכיריים, אך מאחר שהן יהיו מכוסות בבלעך, שיישאר עליהן גם לאחר הסרת הסירים, הרי שההשפעה על התרמוסטט כתוצאה מהסרת הסירים, וגם מהחזרתם לשם לפי תנאי חזרה, כמעט שלא תהיה קיימת כלל.

וגם בלאו-הכי יש לנו תמיד ספק שמא גופי החימום של הכיריים פועלים באותה שעה, כך שההשפעה עליהם באמצעות התרמוסטט תהיה רק שלא יתנתקו וימשיכו לפעול, או להיפך, במידה וההשפעה עשויה להיות על ניתוק גופי החימום, שיתכן כי הם מנותקים באותה שעה, וממילא ההשפעה עליהם תהיה רק לאחר יותר את הפעלתם, מה גם, שהשפעה זו, לו הייתה קיימת, נחשבת בוודאי כגרמא, כך שבוודאי אין לחוש לזה כלל.

כל זאת, באשר לצדדים ההלכתיים שבדבר. אך למיטב ידיעתנו לפי הוראות היצרנים אסור בהחלט לכסות כיריים קרמיות בכל כיסוי, שכן הדבר עלול לגרום חלילה לפיצוץ ולהתלקחות. ומשכך בוודאי שאין לכסותם בשום פנים ואופן, וחמירא סכנתא מאיסורא.

פעולות פוסט

קבל את עלון שונה הלכות ישר אליך!

הקהל מדבר

0 תגובות

הצטרפו לשיחה והשאירו תגובה

הוספת תגובה

הוספת תגובה

צור קשר בוואטסאפ