דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

Votre panier est vide.

לכל המאמרים

תפילה בכוונה – מהיכן?

תפילה בכוונה – מהיכן?

//

0 תגובות

//

1 דקות קריאה

//

כותב הרמב"ם: "מצוות עשה להתפלל בכל יום, שנאמר "ועבדתם את ה' אלקיכם" – מפי השמועה למדו ש'עבודה' זו תפילה, שנאמר "ולעבדו בכל לבבכם". אמרו חכמים: אי זו היא עבודה שבלב? זו תפילה". ביטוי זה ("עבודה שבלב זו תפילה") הינו מקורו של הביטויים החסידיים: "תפילה בעבודה" ו"עבודת התפילה".

התפילה צריכה כוונה. ראיה לדבר מכמה מקומות:

  1. במדרש נאמר: האומר "תפלה או ברכה בלי כונה כגוף בלא נשמה".
  2. אחד מהדברים הנלמדים מתפילת חנה: "מדברת על ליבה . . ואשפוך נפשי לפני ה'" ואומרת הגמרא: "היא מדברת על ליבה – מכאן למתפלל צריך שיכוון ליבו".
  3. כותב הרמב"ם: "חמישה דברים מעכבין את התפילה . . וכוונת הלב" וכן "כל תפילה שאינה בכוונה אינה תפילה".
  4. פוסק הרמב"ם: "מי שהתפלל ולא כיוון את ליבו יחזור ויתפלל" (להלכה לא פסק כך אדמו"ר הזקן שהרי "אף בחזרה קרוב הוא שלא יכוון, ואם כן למה יחזור").
  5. משמע מדברי אדמו"ר הזקן בספר התניא שהתפילה ללא כוונה אינה מתקבלת למעלה.

להלכה נפסק שצריכה להיות כוונה כללית בתפילה, שהתפילה היא ל-ה', וכן כוונה במקומות מסוימים כפסוק ראשון של קריאת שמע.

פעולות פוסט

קבל את עלון שונה הלכות ישר אליך!

הקהל מדבר

0 תגובות

הצטרפו לשיחה והשאירו תגובה

הוספת תגובה

הוספת תגובה

צור קשר בוואטסאפ