דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

Votre panier est vide.

לכל השו"ת מורחב

כיצד תשתנה מצוות עליה לרגל לכל שבת וראש חודש?

בתמצות:
החיוב לעלות למקדש הוא תמידי, בגלל הקושי שבהגעה לבית המקדש המצווה לעלות שלוש פעמים בשנה, אך עצם המצווה לא השתנתה.
בהרחבה:
בשו"ת 'דבר יהושע' הקשה, שהרי "אין נביא רשאי לחדש דבר" על מצוות התורה, ואם כן כיצד יכול נביא (גם נביא כישעיה) לחדש שיעלו לרגל גם בשבת ובראש חודש, בשעה שבתורה נאמר מפורשות "שלוש פעמים בשנה"?
ומתרץ, שבכל זמן יש מצוה לבוא ולעלות לבית המקדש, רק שהתורה חייבה את כל עם ישראל לעלות לרגל שלוש פעמים בשנה בגלל הקושי שבהגעה תדירה יותר. אבל בגאולה השלימה, שאז תתבצע העלי' בקלות ובמהירות (על גבי עננים), לכן תתרחב המצוה גם לכל שבת וראש חודש.
כך גם משמע מדברי רש"י בפרשת כי תשא (לד, כד) שכיון ש"אתה רחוק מבית הבחירה ואינך יכול ליראות לפני תמיד, לכך אני קובע לך שלוש רגלים הללו".

מקור:

  • שו"ת "דבר יהושע" ח"א
  • סימן ט'.

פעולות פוסט

שאלות נוספות בנושא

לא נמצאו שאלות נוספות

צור קשר בוואטסאפ