לכל ההלכה יומית
מי שברך על מאכל או משקה ולאחר הברכה קודם שטעם ממנו נשפך, ורוצה למזוג לו שוב, אם היה בדעתו לאכול ולשתות ממה שהיה לפניו אינו צריך לברך שוב אלא נפטר בברכה שברך. וכן מי שברך על דבר מאכל ובדעתו להוציא ידי חובה בברכה זו מאכלים נוספים ונמצאים לפניו, עליו לאכול תחלה את המאכל שעליו מברך ואחר כך את יתר המאכלים הנפטרים בברכה זו. אך גם אם אכל תחלה מאותם המאכלים מיד לאחר הברכה ולא ממה שהתכוון לאכול כשבירך, אין זה הפסק ויצא ידי חובתו בדיעבד.
ראה מג"א סר"ט סק"ה. שו"ע אדה"ז או"ח סתע"ה ס"ז. סדברה"נ פ"ט ס"ח. קצוה"ש סנ"ה סי"ג וסנ"ו ס"ד. וראה פסק"ת סר"ו אות יב ואות כג.