דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

No products in the cart.

לכל השו"ת

האם מברכים לישב בסוכה על רביעית יין ששותים בחול המועד?

אם זה באמצע סעודה לא כיון שהוא כבר בירך בתחלת הסעודה וזה פוטר גם את שתיית היין. אומנם אם הוא שותה רק יין לא מברכים, ואם הוא קובע סעודה על היין יש מחלוקת הפוסקים ולמעשה יש לאכול כזית מזונות לפני כדי לפטור גם את היין.

הרב יוסף ביטון

הרב יוסף ביטון

מורה צדק, ירושלים וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

פעולות שאלה ותשובה

  • 697 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • האם מברכים לישב בסוכה על רביעית יין ששותים בחול המועד?

    אם זה באמצע סעודה לא כיון שהוא כבר בירך בתחלת הסעודה וזה פוטר גם את שתיית היין. אומנם אם הוא שותה רק יין לא מברכים, ואם הוא קובע סעודה על היין יש מחלוקת הפוסקים ולמעשה יש לאכול כזית מזונות לפני כדי לפטור גם את היין.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף ביטון

    הרב יוסף ביטון

    מורה צדק, ירושלים וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    698 צפיות
  • מי שלא אכל בסוכה בלילה הראשון, האם מברך שהחיינו כשיתאפשר לו לאכול בסוכה?

    מי שלא ברך שהחיינו על הסוכה בלילה הראשון מפני שהיה חולה מבודד או מכל סיבה שהיא, פוסק אדה"ז ש"כשיכנס לסוכה לאכול סעודה אחרת משאר סעודות החג צריך לברך שהחיינו אחר ברכת לישב בסוכה" .

    לעמוד השאלה
    605 צפיות
  • מתי מתחייבים בברכת "לישב בסוכה"?

    על הציווי "בסוכות תשבו", דרשו חז"ל: "כעין תדורו", ובפוסקים הגדירו את מצווה זו: "כל דבר שלא היה עושה חוץ לביתו לא יעשה חוץ לסוכתו". כיוון שזו הגדרת המצווה, לכן יש לברך עליה ברכת "לישב בסוכה". ואכן נאמר בגמרא שכל פעם שנכנסים לסוכה יש לברך. אלא שלמעשה כתבו הפוסקים שמברכים על האכילה בלבד ובכך פוטרים את יתר הדברים שנעשים בסוכה. אכילת לחם ומזונות בשיעור "כביצה" – 54 גרם, מחייבת ברכה. לגבי שתייה בלבד אין מברכים "לישב בסוכה", ולגבי הבדלה מברכים "ליישב בסוכה" לפני שתיית היין, גם אם לא אוכלים שם. יצוין שראוי לאכול כביצה מזונות בסוכה בה מברכים על הלולב, ולברך "לישב בסוכה".

    לעמוד השאלה
    הרב שמואל מקמל

    הרב שמואל מקמל

    מו"צ בנוף הגליל // לדף הרב

    1460 צפיות
  • אדם שיצא מהסוכה וחזר, צריך לברך שוב לישב בסוכה?

    יצא מן הסוכה לאחר האוכל, וחזר אחרי שעה או שעתיים, יברך שוב "לישב בסוכה". אך אם יצא מן הסוכה על מנת לחזור, וחזר בתוך שעתיים – לא יברך שוב. יצא מן הסוכה והיה בדעתו לחזור לאחרי זמן רב, אך התחרט וחזר אחרי זמן מועט – חייב לחזור ולברך "לישב בסוכה".

    לעמוד השאלה
    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    792 צפיות
צור קשר בוואטסאפ