
שאלות ותשובות
50 תוצאות
-
האם למנהגנו מותר לתלות אתרוגים פסולים לקישוט הסוכה?
-
האם מנהגי חב"ד לומר את נוסח הזמנת האושפיזין בסוכות?
למנהג חב"ד אין אומרים את נוסח הזמנת האושפיזין לסוכה, אך כן נהגו רבותינו נשיאנו לדבר בסוכה אודות האושפיזין הבאים באותו היום, והקשר שלהם לאושפיזין החסידיים.
לעמוד השאלההרב פנחס קדיש
98 צפיות -
האם בחב"ד שמים קישוטים בסוכה?
-
האם מותר שיהיה מקרר בתוך הסוכה?
-
האם מותר להניח אשפה בסוכה?
אין להשאיר בסוכה כלים מלוכלכים לאחר השימוש בהם, וכן אין להניח פח אשפה בתוך הסוכה. את הפח ניתן להניח בסמוך לה מבחוץ. אמנם, פח המיועד לניירות או שאר לכלוכים שאינם מאוסים, מותר להניחו בסוכה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
970 צפיות -
האם נוהגים לנשק את הסוכה כשנכנסים אליה?
-
מהו הגובה המינימלי לדפנות הסוכה?
-
נכנסה אורחת לסוכה עם הכלב שלה האם מותר לכלב להיכנס לסוכה, ואם הוא נמצא האם מותר לברך ברכות בסוכה?
הנכון הוא שיוציאו את הכלב מהסוכה, כמובן יש לעשות זאת בעדינות מבלי לפגוע באורחת.
לעמוד השאלההרב שלמה יצחק פראנק
920 צפיות -
האם כאשר יו"ט ראשון של סוכות חל בשבת, אוגדים את ד' המינים בערב החג, או אחרי שבת?
אוגדים בערב יו"ט בכל מקרה, כך הוא מנהג בית הרב, וכך ראינו בהנהגת הרבי (לדוגמא בשנים תש"מ, תש"נ)
לעמוד השאלההרב מנחם כהן
449 צפיות -
האם אפשר לעשות הושענות כשאין ספר תורה?
-
האם מותר לקחת ערבה לד' מינים ערבה בוכייה?
-
כמה צריך להיות אורך הערבות?
-
אישה שגרה בקומה רביעית והסוכה למטה. האם חייבת לברך ארבעת המינים בסוכה או שאפשר גם בבית?
-
האם אפשר להוסיף שני הדסים או שחייבים שיהיה בכפולות של שלוש?
אפשר להוסיף אפילו הדס אחד אין הקפדה דווקא על כפולות של שלוש. הרבי ביקש כשמביאים ליהודי ד' מינים להוסיף לכל הפחות שלוש.
לעמוד השאלה485 צפיות -
מהו הטעם לכך שבחב"ד מהדרים לקחת דווקא אתרוג מ"קלבריא"?
א. באתרוגים יש חשש שהם מורכבים מזנים אחרים, ועל כן מנהגינו לקחת אתרוג מקלברייא, שעפ"י המסורת האתרוגים משם אינם מורכבים. ב.רוצים שהאתרוג יהיה "משמני הארץ", ומבואר בחז"ל שהכוונה "לאיטליא של יוון", והנה באתרוג שגדל בארץ ישראל וצמח מזרעי אתרוג שגדל בקלבריא, יש רק את מעלה הראשונה, אך חסרה לו המעלה השניה.
לעמוד השאלה557 צפיות -
אם הערבות יבשות, צריך להחליף אותם בחדשות?
-
נזכרתי בסיום התפילה ששכחתי לברך על הלולב וכבר נענעתי את הלולב בהלל ואמרתי הושענות, האם אני צריך לברך?
-
האם מותר להשתמש בחול המועד באתרוג שעוקצו רופף, קצת מנותק?
-
אני בירושלים כעת. בנטילת לולב לאיזה כיוון צריך לעמוד למזרח או לכיוון הר הבית?
-
האם מותר לברך על אתרוג שבטעות הניחו אותו במקפיא?
-
כשמתפללים בבבית הכנסת לכיוון דרום או צפון. לאיזה כיוון עושים את הנענועים בסוכה ובבית הכנסת?
המנהג הוא לעמוד לצד 'מזרח' ולא לצד 'ירושלים', ולכן אם 'ארון הקודש' נמצא בצד דרום או צפון, עליו לסובב את פניו לצד מזרח בשעת הנענועים.
לעמוד השאלה335 צפיות -
האם ישנה בעיה כלשהי לתת לאשתי לברך על הד' מינים?
-
האם יש עניין לקנות אתרוג מקלבריה?
-
האם צריך לקצר את הלולב אם יש שעווה מלמטה?
-
מה יעשה אדם שלא הספיק לעשות הושענות עם הציבור?
יחיד שלא הספיק לעשות הושענות עם הציבור, על כל פנים ישתדל להקיף כאשר הספר תורה נמצא בבימה, ואם גם זה לא הספיק מקיף את הבימה בכל אופן.
לעמוד השאלה576 צפיות -
האם האושפיזין האחרון בסוכה הוא הרבי?
-
האם אפשר לתלות את המנורה בסוכה כשהיא מחוברת עם אזיקונים לעצים עליו מונח הסכך?
-
האם סוכה מתנפחת של חברת סוכלה בהכשר OKיכולה להיות כשרה לחג?
-
האם זה פחות מהודר אם אני לוקח סוכה של מישהו בהשאלה לשנה אחת?
-
יש לי במבוקים שלא נוגעים בברזלים של הסוכה ועליהם אנחנו שמים סכך נצח האם מותר עם חוט פשתן לקשור את הסכך לבמבוקים?
-
סכך לנצח שהעלה עובש כשר לסוכה?
תנקו כמיטב יכולתכם בצורה שיהיה נעים לשבת תחתיו, אך אם זה יהיה בלתי נעים לשבת תחתיו - אסור להשתמש בו.
לעמוד השאלה711 צפיות -
אני מתארח אצל חבר ובסוכתו תלויים קישוטים גדולים תחת הסכך, האם מותר לי לשבת תחתיהם?
אם הקישוט נמצא בתוך ד' טפחים (32 ס"מ) לסכך אינו פוסל ומותר לשבת תחתיו כיוון שבטל לסכך, אך אם הוא נמצא תחת ד' טפחים, אם הקישוט ברוחב ד' טפחים אסור לשבת תחתיו, אך אם הוא פחות מד' טפחים מותר לשבת תחתיו (אף שלכתחילה אין לעשות קישוט אפילו בגודל של פחות מד' טפחים, כאשר הוא בריחוק ד' טפחים מהסכך)
לעמוד השאלה450 צפיות -
האם כל העצים כשרים לסכך?
-
איפה צריך להדליק את נרות השבת וחג בסוכות?
אם יש אפשרות וזה לא עלול להביא לנזק כשריפה וכיו"ב עדיף להדליק בסוכה שבה אוכלים ועושים קידוש (וברכת ה'שהחיינו' תהיה גם על הסוכה).
לעמוד השאלההרב שלמה יצחק פראנק
345 צפיות -
מעל סכך הסוכה שלי נמצא קרש של סוכת השכן בעובי כ10 ס"מ. האם מותר לשבת תחת מקום הקרש?
-
האם אפשר להניח את הסכך על גבי מוטות ברזל?
אסור להניח את הסכך על גבי ברזל כיון שהברזל 'מקבל טומאה' ואין להיעזר בזה עבור סיכוך. אך אם על גבי המוטות יש עץ שמפריד, אפשר ולא חוששים לחומרת 'מעמיד דמעמיד'.
לעמוד השאלה438 צפיות -
האם נהוג לעשות רצפה מיוחדת לסוכה?
אין מנהגנו לעשות רצפה מיוחדת לסוכה, אך אם בונה סוכתו במקום גינה דשא וכדומה, חייב להכין בה כיסוי טוב לקרקע, שלא יכשלו בהשקייה בשבת ויום טוב כיון "שבקושי יוכל להיזהר שלא יפלו לו מיני משקאות על הקרקע".
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
882 צפיות -
חיברתי שתי סוכות אך הגובה שלהן שונה בערך בחצי מטר, האם הסוכה כשרה?
גובה שונה לא מפריע בתנאי שאין רווח יותר מדי ביניהם ברוחב. יש לשים את הסכך אחד מעל השני כדי שיהיה מה שפחות רווח ברוחב ביניהם.
לעמוד השאלה551 צפיות -
ענף של עץ שמחובר לקרקע שנמצא מעל הסכך מה השיעור שיכול לפסול את הסוכה?
אם הוא לא עושה צל משמעותי מצד כמותו - אין בו חשש, מעיקרא משתדלים שלא יהיו כלל ענפים מעל הסכך.
לעמוד השאלה165 צפיות -
יש סיכות מהדק משנים קודמות בקרשים שמחזיקים את הסכך האם אפשר להשתמש איתם?
-
האם מותר להקים סוכה ברשות הרבים או שזהו גזל?
נאמר "חג הסכות תעשה לך" – ופרשו חכמים - שתהא הסוכה שלך, וסוכה הגזולה פסולה. לגבי מקום הקמת הסוכה נחלקו התנאים האם גם בו שייך דין גזל, לגבי הקמת סוכה ברשות הרבים האם יש בה משום גזל הרבים, דעת חכמים היא להקל, כיוון שגם לבעל הסוכה יש חלק ברשות הרבים ויכול להקים שם את סוכתו. אולם פוסק אדמוה"ז שלכתחילה אין להקים סוכה ברשות הרבים גם כשרוב התושבים יהודיים, משום שהגויים אינם מוחלים על חלקם ברשות הרבים, ובדיעבד סוכה זו כשרה אך אין לברך עליה. ולמעשה סוכה שהוקמה במקום המאושר ע"י העירייה ואינו מפריע לרבים, יש שלמדו זכות ודייקו מדברי אדמוה"ז שניתן אף לברך עליה.
לעמוד השאלההרב שמואל מקמל
1413 צפיות -
האם מותר לתלות תמונות של האדמ"ורים בסוכה?
-
האם מותר לעשות סוכה שחלקה מתחת לגג וחלקה אינה מתחת לגג כך שאני יושב היכן שאין גג מעליי?
כאשר הגג מחובר לקיר, והוא אינו גדול מארבע אמות - כ1.92 מטר, נחשב כדופן עקומה וכאחת מדפנות הסוכה, ומותר להשתמש בסוכה בחלק של הסכך, אם שאר הדפנות כשרות. בכל מקרה לא יהיה ניתן לשבת תחת הגג.
לעמוד השאלההרב אייל פלד
37 צפיות -
מי שנוהג לקרוא בתורה בסוכות קריאה של יומיים גם בארץ ישראל, האם גם במוסף עליו לומר קורבנות של יומיים?
הן בקריאה של 'רביעי' והן במוסף - אומרים רק את של אותו היום. הכוונה בקריה"ת, היא לקרוא לג' העולים בשלשה ימים שונים, ולא רק יומיים, ואילו ברביעי ובמוסף - בחו"ל קוראים יומיים משום ספקא דיומא, ובא"י אין לכך מקום.
לעמוד השאלההרב שמעון פרבר
81 צפיות -
האם דפנות הסוכה צריכים להיות סגורים הרמטית או שאפשר להשתמש בקנים צמודים כמו סכך לארבע דפנות הסוכה?
-
בתפילת מוסף של סוכות מובא בסידור לומר ב' קטעים (לדוגמא ביום א' דחוה"מ "וביום השני" ואח"כ "וביום השלישי") איזה קטע מביניהם צריך לומר?
-
האם מותר לבנות סוכה לסוכות לפני יום הכיפורים?
-
מותר שיהיה יותר מ4 דפנות לסוכה (שיהיה בצורת מחומש או משושה)?
-
האם סוכה שהסכך מונח על קרשים והקצוות של הסכך נוגעות במתכת, כשר?
-
אני בצבא בסוכות האם אפשר לאכול מזונות מחוץ לסוכה ומה הדין בנוגע לזיתים?
אם אוכלים פחות מכביצה כ60 גרם מותר לאכול מחוץ לסוכה. זיתים אפשר לאכול בלי הגבלת כמות.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
680 צפיות