דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

No products in the cart.

שאלות ותשובות

27 תוצאות

  • מי שאינו מתפלל עם הציבור האם אומר את י"ג מדות הרחמים?

    המתפלל ביחיד לא אומר את י"ג מידות הרחמים ואפילו לא בקריאה עם טעמים כקורא בתורה, ומובא בשם הרבי הרש"ב שאמנם בפה לא אומרים אך יש להרהר במחשבה.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    465 צפיות
  • האם אומרים תחנון בחודש סיון?

    מראש חודש סיון עד י"ב בו ועד בכלל, אין אומרים תחנון.

    לעמוד השאלה
    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1298 צפיות
  • בנפילת אפיים האם החזן צריך לשבת על כיסא או שיכול לעמוד ולהישען על עמוד התפילה?

    באם זה לא כרוך בטירחה יתרה עדיף לשבת.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    256 צפיות
  • כאשר אני מתפלל בבית כנסת לא חב"די בתאריך שלמנהג חב"ד אין אומרים תחנון, ובבית הכנסת כן אומרים, כיצד עלי לנהוג?

    לא לומר תחנון.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם כהן

    הרב מנחם כהן

    רב בית כנסת חב"ד בית מנחם, באר שבע וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    708 צפיות
  • האם לא אומרים תחנון בתפילת שחרית בבית כנסת שתיערך בו ברית בצהריים גם כאשר בעלי הברית לא נמצאים בשחרית?

    אכן אין אומרים תחנון.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    361 צפיות
  • האם יש עניין לומר תהילים יומי עם תפילין של רש"י?

    אכן יש בזה עניין, וכן מנהג כ"ק אד"ש.

    לעמוד השאלה
    הרב שלמה יצחק פראנק

    הרב שלמה יצחק פראנק

    רב מרכז העיר עכו וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    197 צפיות
  • האם מותר להפסיק בין שמונה עשרה לתחנון?

    את אמירת תחנון ונפילת אפים צריך לומר מיד אחר התפלה, אבל אם הפסיק ועסק בדברים אחרים אחר התפלה שוב אין תחינתו נשמעת כל כך לכן אין לדבר בין תפלה לנפילת אפים. ומכל מקום אין צריך להיזהר אלא מלהפסיק ולעסוק בדברים אחרים לגמרי אבל שיחה מועטת אין לחוש.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    216 צפיות
  • כאשר התחילו לומר תחנון, ונכנס חתן לבית הכנסת האם צריך להמשיך באמירת התחנון?

    יש להפסיק.

    לעמוד השאלה
    הרב אברהם הרוניין

    הרב אברהם הרוניין

    רב קהילת חב"ד ומרכז העיר, כפר סבא וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    304 צפיות
  • בתפילת שחרית, במניין שאמרו תחנון, ואח"כ נכנס חתן לבית כנסת, האם יאמרו "למנצח יענך"?

    אומרים "למנצח".

    לעמוד השאלה
    הרב שלמה הלפרן

    הרב שלמה הלפרן

    רב קהילת חב"ד תל אביב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    283 צפיות
  • אם יש חתן בבית כנסת, אבל לא מתפלל איתנו במנין האם אומרים תחנון?

    המנהג בפועל שאין אומרים תחנון גם אם החתן לא מתפלל במנין, ואף אם יש כמה חדרים בבית הכנסת כולם נפטרים מתחנון.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    170 צפיות
  • האם יש עניין שחתן ביום חופתו לא יבוא לבית הכנסת, כדי שכל הקהל לא יפסידו את אמירת התחנון?

    מנהג זה שהחתן נמנע לבוא לבית הכנסת כתב אדמו"ר הזקן בלשון "יש מקומות שנוהגין", כלומר שזה תלוי במנהג. כיום מקובל שהחתנים כן מגיעים לבתי הכנסת.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם כהן

    הרב מנחם כהן

    רב בית כנסת חב"ד בית מנחם, באר שבע וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    543 צפיות
  • במקום שאין ספר תורה, נופלים אפיים (עם היד) בתחנון?

    אכן כן, כמנהג ירושלים ע''פ קבלה, ומפי השמועה כן נהג כ"ק אד"ש.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    950 צפיות
  • התפללתי בבית כנסת חסידי ולא אמרו תחנון בשחרית, בסיום התפילה הסתבר שזה בגלל הילולא של צדיק, האם עלי להגיד כעת תחנון?

    כן, אבל בלי בליטות או ויכוחים.

    לעמוד השאלה
    הרב שי שמעון כהן

    הרב שי שמעון כהן

    רב קהילת חב"ד, תל-ציון וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    625 צפיות
  • היה חתן בבית כנסת והציבור לא אמרו תחנון, החתן כבר הלך ואני עדיין בתפילה האם אני צריך לומר תחנון?

    כן - אם החתן יצא, יש לומר תחנון.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל גראבסקי

    הרב דניאל גראבסקי

    דיין ומורה צדק, ירושלים וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    800 צפיות
  • אני מתפלל כמעט בקביעות תפילת מנחה בבית כנסת ליד ביתי ואין נוהגים לומר שם תחנון, איך עלי לנהוג שם?

    תגיד בעצמך מבלי שיבלוט.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם כהן

    הרב מנחם כהן

    רב בית כנסת חב"ד בית מנחם, באר שבע וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    221 צפיות
  • מהי ההנהגה הראויה בעת נפילת-אפים?

    נפילת-אפיים נוהגת רק במקום שיש בו ספר-תורה וכפי שנאמר (יהושע ז, ו): "ויפול על-פניו לפני ארון ה'", וכל מבנה בית-הכנסת נחשב כמקום שיש בו ספר-תורה. במקום שאין ספר-תורה אומרים את המזמור בישיבה מבלי לכסות את הפנים ויש נוהגים ליפול גם כשאין ס"ת, וי"א שכך מנהג הרבי. בעת נפילת-אפיים יש להרכין את הראש ולהשעינו על זרוע היד, בבוקר כשמניחים תפילין בשמאל נופלים על יד-ימין -ואיטר שמניח בימין נופל בשמאל- ובמנחה נופלים על יד-שמאל. בעת נפילת-אפיים נוהגים לכסות את הפנים בבגד, ואין מסתפקים בכיסוי הראש ביד, מפני שהיד והפנים שייכים לגוף אחד, ואין הגוף יכול לכסות את עצמו. יחיד המתפלל בביתו כשמתפלל בשעה שהציבור מתפללים בבית-הכנסת יכול ליפול עמהם בשעה שהם נופלים, שאפילו מחיצה של ברזל אינה מפסקת בין ישראל לאביהם שבשמים.

    לעמוד השאלה
    הרב אברהם מזרחי

    הרב אברהם מזרחי

    רב המושב גבעתי // לדף הרב

    597 צפיות
  • האם יש ענין לומר תהילים אחרי התפילה דוקא במנין?

    תקנת רבותינו נשיאינו לומר בציבור בכל יום – בין בחול ובין בשבת – את שיעור התהלים היומי כפי שספר התהלים מחולק לימי החודש. לכן, גם מי שסיים את תפילתו לפני הציבור – ימתין באמירת שיעור התהלים, ויתחיל לאומרו יחד עם הציבור.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    662 צפיות
  • האם מי שמתפלל במניין שלא אומרים בו תחנון ואומרים בו הלל ביום העצמאות, צריך להגיד איתם?

    אין לומר הלל, תגיד תחנון בזמן שאומרים הלל, יש להשתדל לעשות זאת באופן שלא יביא למחלוקת.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם כהן

    הרב מנחם כהן

    רב בית כנסת חב"ד בית מנחם, באר שבע וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    77 צפיות
  • כיצד ינהג המתפלל במניין בו אומרים "לדוד ה'" רק לאחר "עלינו"?

    חז"ל למדו כי ארבעים הימים, מראש-חודש אלול ועד יום-הכיפורים, הם ימי רצון. בין מנהגי ימים אלו שמנו הפוסקים, הוא מנהג אמירת מזמור "לדוד ה' אורי" בסיום תפלות שחרית ומנחה, עד מנחה של הושענא רבה שמרומזים בו מועדי תשרי. ויש המנמקים את התחלת המזמור כבר מתחילת חודש אלול, משום שבמזמור זה ישנם י"ג שמות ה', המרמזים על י"ג מידות הרחמים שמאירים החל מר"ח אלול. וכמה שיטות נאמרו אודות זמן אמירתו, ומנהגנו לאמרו בשחרית לפני אמירת "קווה" ובמנחה לפני "עלינו לשבח". אלא שכותב הרבי, שהמתפלל במקום שאומרים "לדוד ה'" לאחר "עלינו", יאמר "עלינו" עם הציבור ואחר כך יאמר "לדוד ה'".

    לעמוד השאלה
    הרב שמואל מקמל

    הרב שמואל מקמל

    מו"צ בנוף הגליל // לדף הרב

    1454 צפיות
  • בנוגע לנפילת אפיים בתפילה, האם מותר לעשות כשיש חולצה ללא שרוולים ארוכים?

    בנפילת אפיים צריך שיהיה דבר שחוצץ בין הפנים לארץ. גוף האדם לא נחשב לחציצה לענין זה, לכן צריך שרוול או טלית שיחצוץ בין הפנים לארץ. יש נוהגים לשים את הרצועה של ראש בין הפנים לארץ בתור חציצה. ומוטב לשים בגד כל שהוא, מגבת, מפית וכדומה.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל גראבסקי

    הרב דניאל גראבסקי

    דיין ומורה צדק, ירושלים וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    481 צפיות
  • אדם הלומד בבית כנסת, האם עליו לומר 'עלינו לשבח' עם ציבור המתפללים?

    אדם שעסוק בתפילה גם במקומות בהם מותר לענות, או אם עסוק בלימוד יכול לא להצטרף לציבור לאמירת 'עלינו לשבח'. ואינו דומה לעניית קדיש או אמירת מודים וקדושה. ורק אדם שנכנס לבית כנסת ואינו עסוק בתפילה או לימוד, והציבור אומר 'עלינו', עליו להצטרף ולומר עם הציבור, והוא כידוע מטעם דרך ארץ. חשוב לציין, ש״ועל כן״ הוא חלק בלתי נפרד מ"עלינו לשבח" ברוב הסידורים, והוא נלקח מהמוסף של ראש השנה, ולכן הרמ״א שכותב (בסימן קלב) שאומרים עלינו במעומד הכוונה עד אחרי "ועל כן", וכן משמע מזה שהרמ״א כתב שאומרים קדיש יתום אחרי עלינו, וקדיש יתום הוא אחרי הקטע השני, ולכן פשוט שהוא בכלל "עלינו".

    לעמוד השאלה
    הרב מיכאל שלמה אבישיד

    הרב מיכאל שלמה אבישיד

    רב קהילת חב"ד רמת בית שמש א' וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    540 צפיות
  • במקרה שהחזן אמר בטעות קדיש בשחרית לפני אמירת תחנון, האם צריך לחזור ולומר שוב קדיש אחר אמירת התחנון?

    אכן, אחר אמירת תחנון יאמר חצי קדיש.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    520 צפיות
  • התחלתי מנחה לפני השקיעה וכשסיימתי שמונה עשרה כבר היה אחרי השקיעה האם אפשר להגיד תחנון?

    כן, אומרים תחנון גם בבין השמשות.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1379 צפיות
  • האם המתפללים בבית בו נמצאת הכלה ביום חופתה, אומרים תחנון?

    צריך לומר. רק אם מתפללים במניין עם החתן לא אומרים.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם כהן

    הרב מנחם כהן

    רב בית כנסת חב"ד בית מנחם, באר שבע וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    518 צפיות
  • האם מנהג חסידי חב"ד לכרוע בעלינו, היות שמפי השמועה שאדמו"ר הרש"ב כרע בעלינו?

    יש לכרוע מעט, כך מופיע בשו"ע וכך נוהגים בפועל.

    לעמוד השאלה
    הרב שלום דובער יהושע ליפש

    הרב שלום דובער יהושע ליפש

    דיין, ומורה-צדק, חיפה וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    415 צפיות
  • מתחת לבית הכנסת שאני מתפלל מנחה יש אולם שמחות. האם אנחנו לא צריכים לומר תחנון בכל פעם שיש ברית באולם?

    מכיון שזה מקומות שונים אתם צריכים לומר תחנון.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    467 צפיות
  • אומרים תחנון כשיש הטפת דם ונתינת שם?

    אם זה תינוק שעושים לו רק הטפת דם, אין לומר תחנון. אם זה מבוגר שיש ספק במילה שלו, יש לומר.

    לעמוד השאלה
    הרב מענדל נאטיק

    הרב מענדל נאטיק

    הרב מענדל נאטיק // לדף הרב

    122 צפיות
צור קשר בוואטסאפ