דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

No products in the cart.

לכל השו"ת

האם מברכים שהחיינו על בגד חדש? מה לגבי יום הולדת ומה לגבי בעל תוקע ביום ב' של ראש השנה?

מעיקר הדין מברכים רק על בגד חשוב הגורם שמחה. בפועל נהוג באנ"ש שלא מברכים. אך לענין תקיעת שופר ביום ב' כן מברכים שהחיינו ונוהגים לברך בתוספת בגד חדש אפילו לא חשוב. אך לענין יום הולדת יש להקל לברך רק אם זה בגד חשוב כמו חליפה או טלית.

מקור:

  • סדר ברכת הנהנין פרק יב סעיף ב
  • ספר השיחות תשמט כרך ב עמוד 745
הרב אברהם הרוניין

הרב אברהם הרוניין

רב קהילת חב"ד ומרכז העיר, כפר סבא וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

פעולות שאלה ותשובה

  • 407 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • האם ניתן לברך שהחיינו על קבלת תואר אקדמאי?

    אף שמן הדין ניתן לברך ברכת שהחיינו על כל שמחת הלב, בפועל לא נהוג לברך שהחיינו על שאר דברים מלבד הדברים שעליהם תקנו חכמים בפירוש ברכת שהחיינו. וכפי שניתן לראות שאף על סיום מסכת או סיום הש''ס לא מצינו שיברכו שהחיינו, ובודאי שלא על דברים אחרים.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    956 צפיות
  • פרי שיש לו זנים שונים האם מברכים שהחיינו על כל זן?

    פירות שיש להם מינים רבים, מברך "שהחיינו" על כל מין ומין, ובמידה ומונחים לפניו כמה סוגים של פירות חדשים וכולם טעונים "שהחיינו", יפטור את כולם בברכה אחת.

    לעמוד השאלה
    הרב שלמה יצחק פראנק

    הרב שלמה יצחק פראנק

    רב מרכז העיר עכו וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    429 צפיות
  • צריך לברך שהחיינו על ריבת אתרוגים?

    לא מברכים שהחיינו על אתרוג או ריבת אתרוגים.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל גראבסקי

    הרב דניאל גראבסקי

    דיין ומורה צדק, ירושלים וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    597 צפיות
  • האם מברכים שהחיינו על עשיית הסוכה?

    אין מברכים על עשיית הסוכה. אך מן הדין היה ראוי לברך 'שהחיינו' על עשייתה, אלא שברכת שהחיינו שאומרים בקידוש בליל יום טוב, פוטרים גם את עשיית הסוכה.

    לעמוד השאלה
    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    784 צפיות
צור קשר בוואטסאפ