דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

No products in the cart.

לכל השו"ת

מהו השיעור שצריך לאכול תיכף מיד אחר הברכה, בכדי שלא ייחשב הפסק?

כשם שאסור לדבר בין הברכה לעשיית המצווה כך אסור לדבר בין הברכה לאכילה, משום שהדיבור נחשב ל"הפסק", ואם טעה ודיבר, חייב לחזור ולברך. אלא שאמרו בגמרא שאם דיבר בצרכי הסעודה, כגון שאמר "הביאו מלח", אינו צריך לחזור ולברך, משום שאינו נחשב ל"הפסק". כמו"כ אסור ללכת ממקום למקום בין הברכה לאכילה, שגם ההליכה נחשבת ל"הפסק". אם ההליכה היא לצורך האכילה, כגון, שנאלץ לאכול במקום שאסור לברך בו, רשאי לעשות זאת בתנאי ששני המקומות הינם בבית אחד. ודנו הפוסקים עד מתי אין להפסיק בין הברכה לאכילה, יש שסברו עד שיאכל כזית, אולם ממשמעות אדמוה"ז עולה שאין להפסיק עד שיבלע, גם אם אכל פחות מכזית.

מקור:

  • ברכות מ, א
  • טוש"ע ונ"כ או"ח סקס"ז
  • מג"א שם סק"ז
  • שו"ע אדמוה"ז שם ס"ט

פעולות שאלה ותשובה

  • 348 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • האם נוהגים לעשות סעודת שלישי למילה?

    מצד מנהג חב"ד אין צורך לעשות סעודה זו, אך אם רוצים ניתן לעשות.

    לעמוד השאלה
    הרב שי שמעון כהן

    הרב שי שמעון כהן

    רב קהילת חב"ד, תל-ציון וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1232 צפיות
  • האם מותר לאכול ארוחה בגינה ציבורית?

    איסור האכילה ברחוב, הוא כי לא מכבד את עצמו, וממילא אם זה בצורה מקובלת ומכובדת, זה בסדר.

    לעמוד השאלה
    הרב שמעון פרבר

    הרב שמעון פרבר

    הרב שמעון פרבר // לדף הרב

    679 צפיות
  • האם מברכים על יין בתוך הסעודה?

    אם לא ברכו לפני הסעודה על היין כמו בקידוש, יש לברך עליו בתוך הסעודה.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    736 צפיות
  • האם יש חובה בשבת לאכול בשר?

    אצטט את לשון הזהב של אדמו"ר הזקן: ״ואין חיוב לאכול בשר ולשתות יין בשבת, אלא לפי שמן הסתם יש לרוב בני אדם ענג באכילת בשר יותר מבשאר מאכלים, ובשתיית יין יותר מבשאר משקים, לכך יש להם להרבות בבשר ויין כפי יכלתם והשגת ידם״ .

    לעמוד השאלה
    הרב מיכאל שלמה אבישיד

    הרב מיכאל שלמה אבישיד

    רב קהילת חב"ד רמת בית שמש א' וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1200 צפיות
צור קשר בוואטסאפ