דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

Votre panier est vide.

לכל השו"ת

האם חתן בצום של יום חתונתו, מותר בשטיפת הפה וצחצוח שיניים?

בתענית של יחיד כתענית יום החופה, ניתן להקל אך צריך להיזהר שלא יבלע.

מקור:

  • שו"ע או"ח סי' תקס"ז ס"ג ובמג"א ס"ק ז' בסופו, נט"ג נישואין ח"א פ"ו סי"ג
הרב יוסף יצחק זלמנוב

הרב יוסף יצחק זלמנוב

מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

פעולות שאלה ותשובה

  • 2116 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • הבן הגדול בבית, נולד אחרי שהיתה הפלה, האם חייב בתענית בכורות?

    כן, אף שאינו בכור לדיני ירושה, צריך להתענות בתענית בכורות, בפועל נהוג לשמוע סיום מסכת ולאכול, ולא לצום.

    לעמוד השאלה
    הרב שי שמעון כהן

    הרב שי שמעון כהן

    רב קהילת חב"ד, תל-ציון וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    217 צפיות
  • כשערב פסח חל בשבת מתי מתענים "תענית בכורות"?

    בקביעות שנה שערב פסח חל בשבת, אין מתענים תענית בכורים ביום שישי מפני כבוד השבת, אלא מקדימים את התענית ליום חמישי י"ב בניסן. ופשט המנהג, שבמקום להתענות משתתפים הבכורים בסיום מסכת עם סעודת מצווה, ובכך פוקעת התענית, ואף קטן שעתיד להגדיל בערב פסח שחל בשבת ישתתף בזה.

    לעמוד השאלה
    866 צפיות
  • האם נהוג בחב"ד להתענות בימי השובבי"ם?

    אצטט מלשון כ"ק אד"ש: "ועפ"ז אולי יש לומר הטעם שלא נזכר בספרי יסוד חסידות חב"ד הנ"ל (תניא, תורה-אור ולקוטי-תורה) על-דבר תעניות שובבי"ם בשבועות אלו (מתחילת ספר שמות), ואפילו לא הענין, התיבה שובבי"ם! ... כי עיקר התיקון על-ידי תעניתים אלו כבר נסתיים בדורות הראשונים".

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    869 צפיות
  • מהו סדר תפילת מנחה, תפילת ערבית וקידוש כאשר עשרה בטבת חל בערב שבת קודש?

    בקביעות זו יש לזכור להקדים את זמן התפילה מן הזמן הרגיל בכל ערב שבת, בכדי שיספיקו לקרוא את קריאת התורה וההפטרה ולהתפלל מנחה בזמנה. סדר תפלת מנחה: לפני מנחה אומרים הודו, פתח אליהו, ידיד נפש.המשך התפלה – וכן קריאת התורה – כמו בכל תענית ציבור; אך אין אומרים תחנון ולא "אבינו מלכנו". גם בקביעות זו אומרים אחרי מנחה "דברי כיבושין", ויש לקיים המנהג מתוך שמחה. 'קבלת שבת': מתחילים בשעה שתאפשר שיאמרו קריאת שמע בתפלת ערבית אחרי צאת הכוכבים, ומאידך יסיימו את התפלה ויספיקו הקהל לעשות קידוש בבתיהם לפני השעה השביעית (שהיא בארץ הקודש בין 17:40 ל 18:40). עם זאת, מי שלא הספיק בשבת זו לעשות קידוש לפני השעה השביעית – יקדש בתוך השעה השביעית (יש הנוהגים כי השעה השביעית היא בין 18:00 ל19:00, ולכן אם לא הספיק עד 17:40 עדיף להספיק עד 18:00) ולא ימתין עד לאחריה, כיון שאסור להתענות בשבת. ונזכה לקיום היעוד 'ייהפך לששון ולשמחה...'

    לעמוד השאלה
    2979 צפיות
צור קשר בוואטסאפ