
תהלוכה
כבר בשנים הראשונות לנשיאות אנו מוצאים זירוז מיוחד מהרבי, שהתלמידים הנוסעים לביתם לחג הפסח יחזרו חסידות בבתי הכנסת. הרבי גם…
מכון הלכה חב"ד נותן מענה למגוון צרכים הלכתיים, מטרת המכון: להנגיש את עולם ההלכה לציבור הרחב, תוך זמינות מרבית וחידוד נושאים שונים בהלכה הזקוקים לתיקון ושימת לב.
באתר שלפניכם תוכלו להתרשם מכלל אגפי ומחלקות המכון המקיפים את מעגל חיי היהודי
dimanche
// 8/29/5785
השוכח לספור באחד מלילות ספירת העומר – אם נזכר במשך היום שלא ספר בלילה – יספור ללא ברכה, ובלילות הבאים ימשיך לספור בברכה. אם נזכר בבין השמשות שלא ספר יספור מיד ללא ברכה, ומהלילה הבא יקפיד לשמוע הברכה מאחר. ואם לא נזכר ביום ימשיך לספור מהלילה הבא והלאה ללא ברכה. אך המסופק אם ספר בלילה הקודם, ממשיך לספור בברכה.
"כל השונה הלכות בכל יום" קבלו את ההלכה היומית, עלונים ותרשימים לווטסאפ או למייל
מכון הלכה חב"ד פועל במגוון פרויקטים רחב היקף, לפניכם הצצה לפרויקטים המרכזיים של המכון
// 7 קורסים
בעיקרון אין לשמוע מוזיקה, אם חשוב שתהיה מוזיקה, יכול לערוך במקום סיום מסכת תחילה, ואז יכול להפעיל מוזיקה.
לעמוד השאלהיש לייבש את הכוס קודם. כיון שהמים החמים 'מבשלים' את המים הקרים ויש בזה איסור.
לעמוד השאלההרב פנחס קדיש
אדמו"ר הזקן מביא שאף שכיום לא מקפידים שלא לשתות משקים מגולים, אבל אין לקדש ביין מגולה (אם כוונת השאלה היא שהבקבוק נפתח אך כוסה בחזרה בכיסוי ולא היה גלוי לילה שלם, אין שום בעיה).
לעמוד השאלההרב יוסף יצחק זלמנוב
ספר שכתוב על ראשי דפיו אותיות או תיבות, יש האוסרים לפתחו בשבת שכן בפתיחתו מוחק הוא את האותיות שבראשי דפיו, אלא שלמעשה פוסק אדה"ז להקל בפתיחת וסגירת הספר משום שהאותיות כבר כתובות וכיוון שניתן בקלות לפתוח ולסגור את הספר, אין הדבר כרוך בפעולה מעשית של כתיבה או מחיקה, וכתבו הפוסקים שלכתחילה יש להמנע מכתיבה בראשי דפי הספר. אלא שכתבו הפוסקים שדף ספר הקרוע באמצעו לחצאין ולא יכול לקרוא המילה מבלי לקרב הדף שנקרע, יש ליזהר מלקרב חציו האחד לשני או לרחקו בשבת, שכן מכוון הוא להצמיד או לרחק האותיות ומבלי פעולתו המדויקת לא יחזור הדבר לקדמותו ונחשב הדבר ככתיבה או מחיקה, אך אם מרחיקים את שני החצאים זה מזה, מותר.
לעמוד השאלההרב מנחם כהן
אפשר. כיון שלעניין איסור דאורייתא בל יראה ובל ימצא אנו מצריכים ערב קבלן, אמנם לגבי הקנס שחכמים קנסו שלא לאכול חמץ שעבר עליו הפסח מסתפקים במכירה רגילה.
לעמוד השאלההרב חיים קיז'נר
לא, אין להאכיל בעל חי ואפילו אינו בבעלותו חמץ שעבר עליו הפסח, מאחר שאסור בהנאה.
לעמוד השאלההרב מנחם מענדל ויינר
נראה שהלחם הוא העיקר והשאר רק לתוספת טעם, ולכן די בברכת שהכל על כל הכריך, אך במקרה שהמילוי הוא עיקר יש לברך את ברכת המילוי.
לעמוד השאלההרב יוסף יצחק זלמנוב
// 3 ספרים בנושא
פורטל ההלכה מציע את כל התכנים שתצטרכו במהלך היום, השנה,
החגים וכל ארוע אחר בלוח השנה היהודי. פורטל ההלכה
10511
מנויי שונה הלכות
435752
שאלות לרב
24200
ספרים נמכרו
6500
חבילות מזון חולקו
30890
קוראים ולומדים
572
זוגות ביסודות לחיים
// 110 רבנים
ראה עוד >
ראה עוד >
ראה עוד >
ראה עוד >
ראה עוד >
ראה עוד >
ראה עוד >
ראה עוד >
ראה עוד >
ראה עוד >
ראה עוד >
ראה עוד >
ראה עוד >
ראה עוד >
ראה עוד >
ראה עוד >