
מתנות לאביונים
מתנות לאביונים
עם מכון הלכה חב"ד אתם יודעים שהמתנות לאביונים שלכם:
* יגיעו למשפחות הזקוקות לכך
* יקבלו זאת בדיסקרטיות
* יחולקו בכל רחבי הארץ
* יחולקו בו ביום
קרן המזון בשיתוף קהילת
תכפיל כל שקל שתתרמו לטובת אביוני העיר שלכם!
הסליקה תתבצע באמצעות 'קופת הצדקה חב"ד'

עניי עירך קודמים - תרמו לאביוני עירכם!
מדריכים הלכתיים
קורסים מדיה הלכה בנושא פורים
שו"ת פורים
-
האם במקומות הסמוכים לערים 'המסופקות' שבהם קוראים מגילה יומיים (כגון טבריה וצפת) נוהגים גם כן יומיים?
לפי דעת רוב האחרונים, וכן אנו נוהגים - לא החמירו חכמים מספק לקרוא את המגילה גם בט"ו באדר, אלא בערים אלו עצמן, ולא במקום הסמוך להן או נראה מהן. הטעם לכך הוא משום שגם עצם הדין שנוהגים יומיים הוא מספק ואינו לכל הדעות, המקומות עצמם שנויים במחלוקת והדין שהמקומות הסמוכים לעיר או נראים ממנה נחשבים כחלק ממנה, הוא חידוש, ולא חידשו זאת חכמים אלא בעיר שהיא ודאי מוקפת חומה מימי יהושע. אולם, במקומות אלו כמו בשאר המקומות יש להרבות בו בשמחה ואין אומרים תחנון, ואדרבה יש להוסיף בשמחה שהרי "מעלין בקודש".
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
486 צפיות -
האם מותר להפעיל מכונת כביסה בשושן פורים?
-
האם מותר לקרוא את המגילה כשבעל הקורא שומע בהקלטה באוזניות את הקריאה והוא קורא בקול מתוך מגילה כשרה?
העיקר הוא שהשומעים ישמעו קול אדם ולא מהאוזניות. אם הבעל קורא עצמו קורא בקול זה בסדר.
לעמוד השאלההרב שמעון פרבר
366 צפיות -
אנחנו מארגנים קריאת מגילה בקניון הומה אדם, האם ניתן לקרוא את המגילה ברמקול כדי שיוכלו כולם לשמוע?
לא, אין להשתמש ברמקול כיוון שרמקול הוא קול מתכתי ולא קול אדם, ולרוב הדיעות אין יוצאים ידי חובת קריאת המגילה כששומעים ברמקול.
לעמוד השאלההרב שלמה יצחק פראנק
1170 צפיות -
האם גם הציבור ששומע את המגילה צריך לקרוא בנשימה אחת את עשרת בני המן?
את עשרת בני המן גם הציבור צריך לקרוא בנשימה אחת, מהמילים 'חמש מאות איש' עד לאחר תיבת 'עשרת'. אך בדיעבד אם לא קרא בנשימה אחת יצא.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
365 צפיות -
האם מותר לעבוד בפורים, אם מדובר בעבודה שמקבלים עליה שכר גבוה בהרבה מהשכר הרגיל?
אף אם מעיקר הדין היה אולי מקום לדון ולהתיר לעבוד בכזה רווח גדול, אך למעשה יש להמנע מכך, כיוון שהעושה מלאכה בפורים אינו רואה סימן ברכה.
לעמוד השאלה734 צפיות -
האם מותר לאכול לפני התפילה - קריאת המגילה ביום?
ראוי להימנע מאכילה קודם קריאת המגילה. המתקשה, וכן אשה המחכה לשמוע קריאת המגילה מבעלה, ניתן להקל בטעימת פירות/ירקות ושתיה.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
1526 צפיות -
האם ניתן בתפילת שחרית בפורים לחלוץ תפילין לפני קריאת המגילה, ולקרוא מגילה במבצעים?
מנהגנו לקרוא מגילה עם תפילין 'ויקר', אך אם זה על חשבון מבצעים באמת, ניתן לוותר על כך, אבל רק אם זה כנ"ל על חשבון.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
631 צפיות -
חרש יכול לצאת ידי חובת קריאת המגילה בשפת הסימנים?
חרש שאינו מדבר ואינו שומע פטור מכל המצוות ובכללן קריאת מגילה, חרש המדבר ואינו שומע חייב בקריאת מגילה ואינו יכול לצאת ידי חובה מאחרים כי איננו שומע, אלא עליו לקרוא בעצמו ממגילה כשירה, שפת הסימנים איננה נחשבת כקריאה ולא ניתן לצאת ממנה ידי חובה.
לעמוד השאלההרב מנחם מענדל הראל
628 צפיות -
האם מותר לאכול לפני קריאת-המגילה של היום?
כמו ביתר מצוות התלויות בזמן, גם קודם קריאת-המגילה אסור לאכול, וכיון שהיא מצוה חביבה, לכתחילה גם אין לשתות או לטעום לפני קיומה. וכתבו הפוסקים שמי שנחלש רשאי לשתות וכן לטעום פירות וכדומה, ומיני-מזונות יכול לאכול עד כביצה, וחולה מותר אפילו לאכול ממש, אך יבקש מאדם אחר שיזכירנו לשמוע מגילה אחר-כך, חשוב לציין כי דין זה שלא לאכול קודם המגילה הוא הן בלילה והן ביום.
לעמוד השאלההרב יוסף אברהם פיזם
649 צפיות -
מהם ארבעת פסוקי גאולה שהקהל קוראים בקריאת המגילה?
"איש יהודי..", "ומרדכי יצא.." , "ליהודים היתה אורה..", "כי מרדכי היהודי.." וכן נוהגים (הקהל) לומר את עשרת בני המן בנשימה אחת.
לעמוד השאלההרב פנחס קדיש
296 צפיות -
מי שטעה ואמר בשמונה עשרה את ועל הניסים של חנוכה במקום של פורים, צריך לחזור?
-
האם אבל ניגש כשליח ציבור בפורים?
-
הקורא במגילה להוציא אחרים ידי חובה, מי צריך לברך את הברכות?
מי שכבר יצא ידי חובה בעצמו וקורא להוציא אחרים, אם אחד השומעים יודע לברך עדיף שהוא יברך את הברכות, ויוציא את שאר השומעים ידי חובה. אם אין מהשומעים מי שיברך, יכול הבעל קורא לברך, אף שכבר יצא ידי חובה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
534 צפיות -
האם בקריאת מגילה צריך לקרוא כל מילה יחד עם הבעל קורא שקורא את המגילה או רק להקשיב?
לפי ההלכה מספיק רק להקשיב, אך הרבי נוהג לומר יחד עם הבעל קורא, כמובן רק מי שיש לו מגילה כשירה ויודע לקרוא את כל המילים נכון ללא טעויות, כמו כן יש להיזהר לקרוא בקול שישמיע לאוזניו אך לא בקול חזק יותר שלא לבלבל אנשים שמקשיבים לבעל קורא.
לעמוד השאלההרב שלום דובער טאלר
914 צפיות -
האם בן ירושלים יכול לקרוא מגילה בליל ויום י"ד לדרים בערי הפרזות?
בן ירושלים הישן בליל י"ד בירושלים, אינו יכול להוציא ידי חובה את הדרים בערי הפרזות, ביום י"ד. וכן בן עיר פרוזה הישן בעירו, אינו יכול להוציא ידי חובה את הדרים בירושלים, ביום ט"ו – כיוון שהוא עצמו אינו חייב ביום זה במצוות פורים. (אלא אם כן אין אף אפשרות שאדם אחר שמחויב במצוה יקרא להם, ואז יקרא בלא ברכה).
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
345 צפיות -
מגילת אסתר שחסרה בה מילה שלימה, כשרה לקריאה בברכה?
אם זה לא עניין שלם, המגילה כשרה לברכה, כמובן שעדיף מגילה אחרת אם יש.
לעמוד השאלההרב מנחם כהן
332 צפיות -
האם מישהו שחגג פורים פרזות יכול לקרוא מגילה לאנשים בשושן פורים?
לא, (אלא אם כן אין אף אפשרות שאדם אחר שמחויב במצוה יקרא להם, ואז יקרא בלא ברכה).
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
402 צפיות -
באיזה פסוקים במגילת אסתר בנוסח חב"ד קוראים במנגינת איכה?
יש הנוהגים לקרוא פסוקים אלו בניגון כמו של מגילת איכה: בפרק ב' פסוק ו': "עם יכניה מלך יהודה, אשר הגלה נבוכדנצר מלך בבל". בפרק ג' פסוק ט"ו: "והעיר שושן נבוכה". בפרק ד' פסוק א': "ומרדכי ידע .. זעקה גדולה ומרה". בפרק ד' פסוק ג': "שק ואפר יוצע לרבים". בפרק ד' פסוק ט"ז: "וכאשר אבדתי אבדתי".
לעמוד השאלההרב מנחם כהן
251 צפיות -
מגילה שיש בה כמה אותיות או כמה מילים מחוקות האם זה פוסל את כל המגילה או שהמגילה נשארת בכשרותה ואפשר לברך עליה?
אם זה לא עניין שלם, המגילה כשרה לברכה, כמובן שעדיף מגילה אחרת אם יש.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
439 צפיות