דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

No products in the cart.

לכל השו"ת

כתוב בשו"ע לגבי נטילת הידיים לכהן לפני ברכת כהנים שאם אין לוי שיטול ידיו אז בכור פטר רחם יטול לכהן. הפירוש של פטר רחם כאן זה בכור מאב ואם? והאם זה נוהג היום?

משמעות פטר רחם, היינו שנולד ראשון באופן שהוא פתח את רחם אמו, כמו בכור לפדיון הבן (ואין משמעות האם הוא גם בכור לאביו או לא). וודאי שהלכה זו קיימת ונוהגת בה גם כיום.

מקור:

  • שו"ע אדה"ז סי' קכ"ח סעיף י.
הרב מנחם מענדל הראל

הרב מנחם מענדל הראל

רב בית כנסת חב"ד, דרום צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

פעולות שאלה ותשובה

  • 205 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • מה המקור והטעם למנהגנו, לומר 'אמן' אחרי פסוקי ברכת כוהנים שאומר הש"ץ, ולא "כן יהי רצון" כפי שנהוג בכל מקום וכפי שנפסק להלכה בפוסקים?

    אמנם המנהג הרוֹוח הוא שלא לענות 'אמן' בסוף כל ברכה, אלא 'כן יהי רצון', מכיוון שאין זו הברכה עצמה. אבל מנהגנו לענות 'אמן', מכיוון שגם הש"ץ 'מברך', כלשון הזוהר-חדש, על דרך עניית 'אמן' בברכות שב'יעלה ויבא' וכד'.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    303 צפיות
  • האם מותר לשליח ציבור לזוז באמצע חזרת הש"ץ לפני ברכת כהנים כדי שיהיה לפני הכהנים?

    לא, לפני שמתחיל חזרת הש"ץ עליו לעמוד לפני או בצידי מקום עמידת הכהנים, אך גם אם עמד אחריהם לא יזוז באמצע התפילה.

    לעמוד השאלה
    הרב שי שמעון כהן

    הרב שי שמעון כהן

    רב קהילת חב"ד, תל-ציון וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    509 צפיות
  • כהנים מתחת לגיל בר מצווה, עולים לדוכן לברך ברכת כהנים?

    יצטרפו עם אביהם תחת הטלית שלו ויברכו איתו יחד.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    475 צפיות
  • האם אבל בתוך השבעה שעולה שליח ציבור בבית הכנסת, אומר ברכת כהנים בחזרת הש״ץ?

    כן, רק בבית האבל לא אומרים ברכת כהנים, אך כשמתפלל בבית הכנסת אומר ברכת כהנים.

    לעמוד השאלה
    הרב אברהם הרוניין

    הרב אברהם הרוניין

    רב קהילת חב"ד ומרכז העיר, כפר סבא וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    549 צפיות
צור קשר בוואטסאפ