דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

No products in the cart.

לכל השו"ת

מהו הזמן הכי מוקדם שאפשר לטבול בערב שבת?

ע"פ דברי האריז"ל ניתן לטבול החל משעה זמנית קודם חצות.

מקור:

  • מובא בכף החיים סי' רס"א, וכן כתב במשנ"ב סי' תקפ"א ס"ק כ"ו, (ובפרע"ח שער השבת פ"ג כותב הרח"ו שבד"כ טבל האר"י אחרי אמירת שמו"ת, אמנם בדרך מקרה טבל גם לפני, אך תמיד אחרי ארבע שעות ביום)
הרב משה קורנווייץ

הרב משה קורנווייץ

רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

פעולות שאלה ותשובה

  • 1624 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • מתי מקיימים את מצוות סעודת פורים כשפורים חל בערב שבת?

    לכתחילה יש להתחיל את הסעודה בבוקר, מפני כבוד השבת. ויש להיזהר שלא לשכוח להתפלל תפלת מנחה. אם לא הספיק בבוקר יאכל סעודת פורים בשעות הצהרים המוקדמות, וישתדל להתחיל לפני תחילת שעה עשירית (כלומר, שלוש שעות זמניות לפני השקיעה), כדי שיוכל לאכול סעודת שבת לתיאבון. אם גם את זה לא הספיק, יאכל לאחר מכן. אך ראוי שיסיים את סעודתו לפני השקיעה, כדי שיוכל לנהוג על פי הסדר הרגיל: ברכת המזון, תפילת ערבית, קידוש וסעודת שבת. האוכל סעודת פורים לאחר חצות, ראוי שיתפלל מנחה לפני כן.

    לעמוד השאלה
    461 צפיות
  • מהו סדר תפילת מנחה, תפילת ערבית וקידוש כאשר עשרה בטבת חל בערב שבת קודש?

    בקביעות זו יש לזכור להקדים את זמן התפילה מן הזמן הרגיל בכל ערב שבת, בכדי שיספיקו לקרוא את קריאת התורה וההפטרה ולהתפלל מנחה בזמנה. סדר תפלת מנחה: לפני מנחה אומרים הודו, פתח אליהו, ידיד נפש.המשך התפלה – וכן קריאת התורה – כמו בכל תענית ציבור; אך אין אומרים תחנון ולא "אבינו מלכנו". גם בקביעות זו אומרים אחרי מנחה "דברי כיבושין", ויש לקיים המנהג מתוך שמחה. 'קבלת שבת': מתחילים בשעה שתאפשר שיאמרו קריאת שמע בתפלת ערבית אחרי צאת הכוכבים, ומאידך יסיימו את התפלה ויספיקו הקהל לעשות קידוש בבתיהם לפני השעה השביעית (שהיא בארץ הקודש בין 17:40 ל 18:40). עם זאת, מי שלא הספיק בשבת זו לעשות קידוש לפני השעה השביעית – יקדש בתוך השעה השביעית (יש הנוהגים כי השעה השביעית היא בין 18:00 ל19:00, ולכן אם לא הספיק עד 17:40 עדיף להספיק עד 18:00) ולא ימתין עד לאחריה, כיון שאסור להתענות בשבת. ונזכה לקיום היעוד 'ייהפך לששון ולשמחה...'

    לעמוד השאלה
    2940 צפיות
  • מתי מדליקים את נרות חנוכה בערב שבת?

    בערב שבת מתפללים מנחה. אחר כך מדליקים את נרות החנוכה (כנרות המקדש שהודלקו אחרי תמיד של בין-הערביים). אבל אין להתפלל ביחיד לצורך זה. את נרות השבת מדליקים אחרי נרות החנוכה. לכתחילה, יש להדליק את נרות החנוכה בבית, סמוך ככל האפשר להדלקת נרות-שבת, ובלית ברירה ניתן להדליקן החל מפלג המנחה (שעה ורבע זמניות לפני השקיעה, שזמנו בימי החנוכה בארץ ישראל, כשעה לפני השקיעה). כמו כן, חובה ליצוק מספיק שמן, כדי שנרות החנוכה ידלקו לפחות חצי שעה אחרי צאת הכוכבים. את נרות החנוכה מדליקים אף בבית-הכנסת החל מפלג המנחה, בנוכחות מניין. אין להדליק נרות החנוכה לפני פלג המנחה. אם לא מתאסף מניין עד סמוך לכניסת השבת, ניתן להדליק עם הברכות, גם לפני שהגיע מניין, על סמך הקהל שעתיד להתאסף אחר-כך.

    לעמוד השאלה
    הרב יעקב סינגאווי

    הרב יעקב סינגאווי

    רב בית כנסת חב"ד המרכזי, קרית גת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    3173 צפיות
  • מהו הזמן המהודר לאמירת שנים מקרא. והאם יש ענין לאומרו אחר הטבילה לשבת?

    ביום שישי אחר חצות, בכתבי האריז''ל משמע שנכון לטבול אחר אמירת שמו''ת.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    587 צפיות
צור קשר בוואטסאפ