שעון יד עם סוללה הנטענת באופן אוטומטי על ידי תנועות היד, האם מותר לטלטלו בשבת?
אבוא בזה בקצרה, הנה נודע דדעת הפרי מגדים היא כי בהפעלת שעון בשבת ע''י מתיחת קפיץ - יש איסור תורה של תיקון מנא 'מכה בפטיש', ואילו מדברי אדה''ז מוכח שכתב שהאיסור לערוך את השעון הוא משום השמעת קול כדעת שו''ת פנים מאירות שאין במתיחת הקפיץ כשלעצמה כל איסור כיון שהכלי כבר קיים. והנה גם לאוסרים למתוח קפיץ כתבו הפוסקים, שכאשר השעון כבר פועל והמשך פעולתו תלוי בהנעת היד יש מקום רב להקל. ולכן למעשה, כל עוד אין חששות נוספים, אין איסור בלבישת שעון כזה.
מקור:
- פרמ"ג סי' שח א''א ס''ק עח. שו"ע אדה"ז סי' שלח ס"ד. שו"ת פנים מאירות ח''ב סי' קכג. ראה שש''כ פכ''ח הערה נז.

הרב משה קורנווייץ