בנוגע ללקיחת תרופות בשבת, האם יש חילוק בין כדור לנוזל?
האיסור להשתמש ברפואות בשבת הוא בין בכדורים בין במשחות בין בנוזלים, ואפילו רפואה ללא תרופה (כגון עיסוי רפואי) אסורה.
מקור:
- ראה שוע"ר סי' שכח סעיפים מג, מז.

הרב ישראל מעטוף
לכל השו"ת
האיסור להשתמש ברפואות בשבת הוא בין בכדורים בין במשחות בין בנוזלים, ואפילו רפואה ללא תרופה (כגון עיסוי רפואי) אסורה.
מקור:
הרב ישראל מעטוף
פעולות שאלה ותשובה
את סדר קרבן פסח אומרים בזמן הקרבת הקרבן, ולכן גם כשחל ערב פסח בשבת אומרים זאת בשבת אחרי מנחה.
לעמוד השאלההרב יוסף יצחק זלמנוב
אדמו"ר הזקן כותב בשו"ע: "יש נוהגים להרבות נרות במוצאי שבת יותר משאר לילות החול", וכן הוא בעוד מקורות. אמנם לא נזכר שם המספר, אך בפועל נהגו במקומות רבים להדליק שתי נרות, ויש המביאים זאת בשם הבעש"ט ותלמידיו. הרבי כותב "וכידוע הסיפור איך שהבעל-שם-טוב ותלמידיו הרבו בנרות במוצאי שבת קודש".
לעמוד השאלההרב דניאל לנאו
חול המיועד מראש למשחק מבחינה עקרונית מותר לשחק בו בשבת, אך ראוי למנוע מלשחק בו מכיוון שבדרך כלל משחקים בו באופן האסור בשבת (ולמשל אסור להרטיבו, ליצור ממנו מגדלים או לצייר ולכתוב עליו). אך חול רך, מיד בלקיחת החול נסתמת הגומה שנוצרה מלקיחתו – מותר לשחק כרגיל. וחול שאינו רך כל כך, מותר רק ליטלו ממקום בולט מבלי שתווצר גומה בלקיחתו.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
לפני הברכה יגלה את הפת ויעשה סימן (רושם בלבד, אך לא יחתוך) במקום שבו רוצה לחתוך את הפת אחרי הברכה. אם במקום לעשות סימן חתך מעט את הפת בסכין, אך עדיין הכיכר מחוברת – כל עוד אוחז בחלק שנחתך ושאר הכיכר עולה עמו – הרי היא כשלימה לכל דבר וכשרה ל'לחם משנה'.
לעמוד השאלההרב יוסף יצחק זלמנוב