דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

Votre panier est vide.

לכל השו"ת

בביתי ישנם נמלים על השיש בשבת, והם מפריעים מאד, האם מותר לשטוף את השיש במים בכדי לפנותו מהנמלים?

לשטוף את השיש עם מים, כשידוע שהנמלים ימותו – אסור, היות וזו כוונתך שהנמלים ימותו. (נמלים אינם מזיקים את האדם, ואסור להרוג אותם, אפילו על ידי גרמא). בשו"ת מנחת יצחק דן במקרה שיש מקק או נמלים בשירותים, אם מותר להוריד את המים, ומתיר שם, כי במקרה שם בכוונתו לשטוף את האסלה מלכלוכים אחרים ולא להרוג את המקק.

מקור:

  • שו"ת מנחת יצחק ח"י סי' כ, ז
הרב ברוך בועז יורקוביץ'

הרב ברוך בועז יורקוביץ'

רב קהילת חב"ד-לוד, אב"ד "היכל ליובאוויטש" וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

פעולות שאלה ותשובה

  • 515 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • האם כשערב פסח חל בשבת, אומרים את סדר קרבן פסח ביום שישי או בשבת?

    את סדר קרבן פסח אומרים בזמן הקרבת הקרבן, ולכן גם כשחל ערב פסח בשבת אומרים זאת בשבת אחרי מנחה.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    112 צפיות
  • האם יש עניין להדליק שתי נרות במוצאי שבת?

    אדמו"ר הזקן כותב בשו"ע: "יש נוהגים להרבות נרות במוצאי שבת יותר משאר לילות החול", וכן הוא בעוד מקורות. אמנם לא נזכר שם המספר, אך בפועל נהגו במקומות רבים להדליק שתי נרות, ויש המביאים זאת בשם הבעש"ט ותלמידיו. הרבי כותב "וכידוע הסיפור איך שהבעל-שם-טוב ותלמידיו הרבו בנרות במוצאי שבת קודש".

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל לנאו

    הרב דניאל לנאו

    מורה צדק, קייב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1131 צפיות
  • מותר לילדים לשחק בארגז חול בשבת?

    חול המיועד מראש למשחק מבחינה עקרונית מותר לשחק בו בשבת, אך ראוי למנוע מלשחק בו מכיוון שבדרך כלל משחקים בו באופן האסור בשבת (ולמשל אסור להרטיבו, ליצור ממנו מגדלים או לצייר ולכתוב עליו). אך חול רך, מיד בלקיחת החול נסתמת הגומה שנוצרה מלקיחתו – מותר לשחק כרגיל. וחול שאינו רך כל כך, מותר רק ליטלו ממקום בולט מבלי שתווצר גומה בלקיחתו.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    161 צפיות
  • האם לפני ברכת המוציא על הלחם משנה בשבת, צריך לחתוך מעט את החלה?

    לפני הברכה יגלה את הפת ויעשה סימן (רושם בלבד, אך לא יחתוך) במקום שבו רוצה לחתוך את הפת אחרי הברכה. אם במקום לעשות סימן חתך מעט את הפת בסכין, אך עדיין הכיכר מחוברת – כל עוד אוחז בחלק שנחתך ושאר הכיכר עולה עמו – הרי היא כשלימה לכל דבר וכשרה ל'לחם משנה'.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    769 צפיות
צור קשר בוואטסאפ