דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

Votre panier est vide.

לכל השו"ת

האם יש עניין מיוחד לשמוע בשבת פרשת כי תצא את פסוקי פרשת "זכור" שבסוף הפרשה? מה דינו של מי שלא שמע פרשת "זכור" השנה?

גם למי ששמע פרשת "זכור" יש חשיבות בקריאה השבת, כחלק מהעניין התמידי שבזכרון עמלק, וכמובן כחלק ממצוות קריאת התורה. מי שלא שמע השנה קריאת פרשת "זכור" (ובפרט השנה, כאשר רבים שהו בבידוד בעקבות נגיף ה'קורונה') - ישתדל באופן מיוחד לשמוע את קריאת הפסוקים האלו, ויכוון לקיים את מצוות זכרון ומחיית זכר עמלק. מן הראוי להזכיר לבעל הקריאה שיכוון להוציא את המעוניינים בכך ידי חובה. חשוב להדגיש - כי מי שמחויב בבידוד השבת, לא יסכן את הבריאות של עצמו או של אחרים.

מקור:

  • ראה בשיחת ש"פ צו תשמ"ט (מוגה), בהערה 2 ובשוה"ג שגם בקריאה בפרשת כי תצא, מקיימים את המצווה אפילו לפוסקים שחיובה הוא פעם בשנה, וכן בליקו"ש יט תצא שיחה ד, בתחילתה ובהערות 7-11 וש"נ.
הרב שלמה הלפרן

הרב שלמה הלפרן

רב קהילת חב"ד תל אביב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

פעולות שאלה ותשובה

  • 403 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • האם מותר לשתות בספירת העומר מיץ מפרי שלא ברכתי עליו עדיין שהחיינו?

    במיץ אין בעיה, משום שאינו נחשב לפרי עצמו ולכן גם לא מברכים עליו "שהחיינו"

    לעמוד השאלה
    הרב שלמה הלפרן

    הרב שלמה הלפרן

    רב קהילת חב"ד תל אביב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    506 צפיות
  • האם מותר בנישואים שניים להתחתן בימי ספירת העומר?

    לא, אין הבדל בין נישואים ראשונים לשניים לעניין זה.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל לנאו

    הרב דניאל לנאו

    מורה צדק, קייב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    880 צפיות
  • האם יש עניין להתפלל ערבית בספירת העומר מיד בצאת הכוכבים, כדי שהספירה תהא מיד בתחילת הלילה?

    אכן. כדברי רבינו בסידור שזה מצווה מן המובחר.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    466 צפיות
  • האם מותר להפנות גב לספר תורה או לארון הקודש?

    חלק מכבוד הקודש, הוא איסור הפניית הגב, כך מצינו בכהן הגדול שהיה יוצא כשפניו אל הקודש. וכתבו הראשונים "ולא יחזיר אחוריו לס"ת אא"כ היה גבוה ממנו עשרה טפחים", וכך נפסק להלכה בשו"ע. וכתבו הפוסקים שאף אין לסדר מקומות כשגבם כלפי ארון הקודש. אולם ניתן להקל לצורך הלימוד ובפרט בעת מסירת שיעור בהיכל בית הכנסת כשפני הדורש אל הקהל ואחוריו כלפי ארון הקודש. מפני שהארון הוא רשות בפני עצמה, וגם משום שאין מניחים שם את הכיסא בקביעות, אלא רק בשעת הלימוד. אך כשמתאפשר נכון שלא לשבת ממש בסמיכות לארון הקודש כשהגב כלפיו, ואף בעת דרשה נכון להטות מעט ולא להפנות גב ממש.

    לעמוד השאלה
    הרב שמואל מקמל

    הרב שמואל מקמל

    מו"צ בנוף הגליל // לדף הרב

    1058 צפיות
צור קשר בוואטסאפ