לכל ההלכה יומית
אסרו חכמים בשבת לומר לנכרי לעשות בעבור יהודי מלאכה האסורה בשבת, ואף החמירו ואמרו שגוי העושה מלאכה עבור יהודי נחשב כשלוחו, והמלאכה האסורה מיוחסת ליהודי. כל זה משום "שלא תהא שבת קלה בעיניהם"; ואסרו אף ליהנות בשבת וביום-טוב ממלאכה שנעשתה בעבורנו על-ידי הנכרי. עם-זאת, כותב אדמוה"ז שאיסור האמירה הוא רק בשבת עצמה, אולם מי שקיבל שבת מוקדם כשעדיין לא נכנסה השבת, או מי שעדיין לא הבדיל בצאת השבת, מותר לו לומר שיעשו עבורו מלאכה- ומותר אף לבקש מיהודי שיעשה עבורו את אותה המלאכה, כיוון שהמקבל על עצמו שבת קודם זמנה קיבל רק איסורים התלויים בגופו, ולא איסורים שחוץ לגופו כגון כשאחר עושה עבורו את המלאכה.
שבת קנ, א; טוש"ע ונ"כ ושו"ע אדמוה"ז ר"ס רמג וסו"ס רסג (בניגוד לדעת ה'לבוש' שם חולק ואוסר אמירה לחבר לאחר שקיבל תוספת שבת, כף החיים סרס"ג סקק"ב); קו"א לשו"ע אדמוה"ז סרס"ג סק"ח.
ראו גם מאותו שבוע
-
האם קרם ידיים נחשב לחציצה בנטילת ידיים?
יום א'
-
האם מותר להרוג בעל חי המזיק לאדם, או שיש בזה משום איסור צער בעלי חיים?
יום ב'
-
האם מותר להשתמש בתכשירים שנוסו על בעלי חיים?
יום ג'
-
האם מותר לצוד או לדוג דגים, לשם משחק ולא למטרת אכילתם?
יום ד'
-
האם מותר לבקש לעשות פעולה האסורה עבורי בשבת, ממי שעבורו היא מותרת?
יום ו'