לכל ההלכה יומית
אודות מצוות מורא אב אמרו חכמים: "ולא מכריעו", ופירש רש"י": "אם היה אביו וחכם אחר חלוקין בדבר הלכה לא יאמר נראים דברי פלוני". כלומר, כשהאב מסופק באמיתות דבריו, לא יכריע הבן בין הצדדים, כיוון שמראה בכך שהינו יודע יותר מאביו. וחידדו הפוסקים את חומרת האיסור וכתבו, שלא רק במקרה שסותר דברי אביו ומכריע כחברו הדבר אסור, אלא אפילו כשהבן מצדד לשיטת אביו ומחזק את דבריו באומרו: "נראין דברי אבא", קיים האיסור משום שגם בכך מראה שיודע יותר מאביו עד שאביו צריך את הסכמתו ולכן הדבר אסור; וכשהאב ביקש לשמוע את חוות-דעתו של בנו, מותר הדבר בתנאי שיענה בצורה מכובדת.
קידושין לא, ב; טוש"ע ונ"כ יו"ד סר"מ ס"ב
ראו גם מאותו שבוע
-
מי שאינו כיוון לצאת ידי חובה בקידוש האם יצא ידי חובה?
יום א'
-
ממתי יש לחשב את זמן ההמתנה בין בשר לחלב, מגמר האכילה או מהברכה?
יום ב'
-
הטועם בשר ולא בלעו, האם עליו להמתין שש שעות לפני אכילת חלבי?
יום ג'
-
שרוך שנשמט מהנעל בשבת, האם מותר לחזור ולהשחילו?
יום ה'
-
תפילין המונחות במקום שאינו בטוח, האם מותר לטלטלן בשבת?
יום ו'