לכל ההלכה יומית
בהלכה הקודמת התבאר שיש שהתירו לכהן לגשת אל קברי־ צדיקים. מאידך יש שהחמירו ואסרו זאת, והביאו כמה ראיות מהגמרא על־כך: מסופר שהאמורא רבי בנאה ציין את מערת־ המכפלה, מפני הזהירות מטומאת מת. וכן נאמר בגמרא, שהטמאים שבאו למשה רבנו בבקשה להקריב פסח שני, היו נושאי ארונו של יוסף הצדיק. משמע מכך שהגם שגוף הצדיק טהור - הנוגע בקברו נטמא. למעשה מציין הרבי לדברי המהרי"ל אחיו של אדמוה"ז, שציווה שיציבו מחיצה סביב ציון קדשו של אדמו"ר הזקן בכדי שלא תהיה בעיה לכהנים לגשת לשם, וכך נהגו אף בשאר אהלי רבותינו נשיאינו, ולכן גם בקברי צדיקים יש להיזהר ולהקפיד שכהנים לא ייגשו אל הציון ממש.
סוכה כד, ב; ב"ב נח, א; שד"ח אספ"ד מע' א"י, אבילות, ר"ה; שארית יהודה - הוס־ פות, סי"ד וסל"ה; שד"ח אספ"ד מע' א"י, אבילות, ר"ה; מנח"א ח"ג סס"ד; אג"ק כ"ק אד"ש ח"ו ע' שמח וחי"א ע' רכ; לקו"ש חי"ח עמ' 234; צי"א ח"י ס"א