לכל ההלכה יומית
נאמר בגמרא: "כל דבר שחוצץ בטבילה בגוף חוצץ בנטילת ידיים". זאת בהתאם לכלל - "כל דתקון רבנן כעין דאורייתא תקון". כלומר, אף שנטילת ידיים איננה מן התורה, אבל מכיוון שמטרתה טהרה, נתנו לה חכמים את הדרישות המקובלות עבור הטהרה מן התורה, ולכן יש להקפיד להסיר כל דבר החוצץ לפני נטילת הידיים. וכתבו הפוסקים האחרונים לגבי נטילת ידיים שקרם-ידיים, הנמרח בכמות קטנה ונספג בעור, ולא נותרת ממנו ממשות על- גבי היד אינו חוצץ, אך אם נותרה על היד ממשות – יש לשפשף אותה ולהספיגה או לנגבה במטפחת-נייר, ודי בכך. ואף שהמים מחליקים מעל-פני היד, זהו מפני הקרם שנבלע בנקבי העור, אך אינו מהווה חציצה לנטילת-ידיים.
חולין קו, ב; טוש"ע ונ"כ או"ח או"ח סקס"א; ערוה"ש יו"ד סקצ"ח סל"ב; טהרה כהלכה פ"כ סצ"ו; פסק"ת סקס"א סק"ח.
ראו גם מאותו שבוע
-
האם מותר להרוג בעל חי המזיק לאדם, או שיש בזה משום איסור צער בעלי חיים?
יום ב'
-
האם מותר להשתמש בתכשירים שנוסו על בעלי חיים?
יום ג'
-
האם מותר לצוד או לדוג דגים, לשם משחק ולא למטרת אכילתם?
יום ד'
-
אשה שהדליקה נרות שבת, האם יכולה לבקש מבעלה שיעשה עבורה מלאכה?
יום ה'
-
האם מותר לבקש לעשות פעולה האסורה עבורי בשבת, ממי שעבורו היא מותרת?
יום ו'