לכל ההלכה יומית
אמרו חכמים: "אכל בשר אסור לאכול גבינה". ונחלקו הראשונים בטעם ההמתנה בין אכילת הבשר למוצרי החלב, יש מן הראשונים שסברו שעטם ההמתנה הוא מפני הבשר שנותר בין השיניים, שלא יבוא לאכול את מאכלי החלב כשהבשר בין שיניו. לעומתם יש שסברו שטעם ההמתנה הוא משום שלאחר האכילה נמשך טעם מן הקיבה. למעשה אנו מחמירים כשתי השיטות וממתינים 6 שעות גם אם רק לעס מבלי לבלוע, וכן ממתינים גם אם רק בלע מבלי ללעוס. אך מי שרק טעם מבלי ללעוס ומיד אחר כך פלט את מה שבפיו מבלי לבלוע כלל, אינו צריך להמתין 6 שעות קודם אכילת מאכלי החלב.
חולין קה, א וברש"י שם; רמב"ם הל' מאכלות אסורות פ"ט הכ"ח; טוש"ע ונ"כ יו"ד ספ"ט
ראו גם מאותו שבוע
-
מי שאינו כיוון לצאת ידי חובה בקידוש האם יצא ידי חובה?
יום א'
-
ממתי יש לחשב את זמן ההמתנה בין בשר לחלב, מגמר האכילה או מהברכה?
יום ב'
-
האם מותר לבן לחזק את דברי אביו בעת וויכוחו עם חברו?
יום ד'
-
שרוך שנשמט מהנעל בשבת, האם מותר לחזור ולהשחילו?
יום ה'
-
תפילין המונחות במקום שאינו בטוח, האם מותר לטלטלן בשבת?
יום ו'